וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: דיברת בנייד בנהיגה? צפה לדין רודף

הפוסק החרדי הבכיר הרב יוסף שלום אלישיב אירח במעונו קבוצה של רבנים שעוסקים בהעלאת המודעות לזהירות בדרכים במגזר. בפגישה נמצא הקשר בין דיבור בנייד בנסיעה לדין רודף

הפוסק החרדי הבכיר הרב יוסף שלום אלישיב נלחם בתאונות הדרכים. הרב נפגש אתמול (רביעי) במעונו שבשכונת מאה שערים בירושלים עם קבוצת רבנים שעוסקים בהעלאת המודעות לזהירות בדרכים בקרב הציבור החרדי. במהלך הפגישה אמר הרב אלישיב לאורחיו כי לטעמו, "נהג שמדבר בטלפון נייד בשעת נסיעה – דינו קרוב לדין רודף".

לפי ההלכה, המשמעות של דין רודף היא כי אותו "רודף" בעצם מסכן את חיי זולתו ועל כן לפי הפסיקה ההלכתית, ניתן לעצור אותו בכל דרך, במקרים מסוימים אף במחיר נטילת חייו של "הרודף" עצמו. הרבנים שהתארחו בבית הרב אלישיב נמנים על התארגנות חרדית בשם "חפצינו לחיים", שמטרתה להעלות את המודעות לזהירות בדרכים ברחוב החרדי באמצעות תוכניות חינוכיות.

לפני שנה קיים הארגון קמפיין פרובוקטיבי במגזר. במסגרת הקמפיין המדובר כוסו לוחות המודעות בשכונות החרדיות בירושלים ובבני ברק במודעות בנוסח המסורתי ובהן נכתב על "הילקחו מאיתנו לגנזי מרומים של בננו, בעלי, אבינו ואחינו... אשר נקטף בדמי ימי בתאונת דרכים". במקום המיועד לשם המנוח, הותירו מפרסמי הקמפיין מקום פנוי עם קו תחתון למילוי החסר, כנקודה למחשבה.

עוד בנושא:

קמפיין חרדי: נלחמים בקטל בכבישים עם מודעות אבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully