וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקריות ירי בגבול הדרום, שני שוטרים מצרים נהרגו

שני שוטרים מצרים נהרגו מירי של מבריחי סמים סמוך לגבול עם ישראל. לאחר מכן ירו חיילי חטיבת גולני לעבר חוליה נוספת של מבריחי סמים, שניסתה לחצות את הגבול לישראל. הרמטכ"ל גנץ הנחה לתגבר את האבטחה באזור

שתי תקריות ירי בגבול ישראל-מצרים: מבריחים שחצו את הגבול למצרים התעמתו עם שוטרים מצריים והצליחו להרוג שניים מהם. בתקרית נפרדת, חדרה חולייה של מבריחי סמים לשטח ישראל וכוח של צה"ל ירה לעברה, הרג את אחד המבריחים ופצע אדם נוסף. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הורה לתגבר את האבטחה ביישובים הסמוכים מחשש שמדובר באירוע חבלני.

האירוע החל אמש סמוך לשעה 20:00 בערב באזור הר קרן שבגבול ישראל-מצרים. כוח של שוטרים מצרים זיהה חדירה של דמויות חשודות ופתח לעברן באש. הדמויות פתחו באש לעבר החיילים והצליחו להרוג שניים מהם. כעבור מספר דקות, הבחין כוח צה"ל בכלי רכב מצרי שהגיע לזירת האירוע ואסף את שתי הגופות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום בו אירעה התקרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעבור חצי שעה זיהה כוח של יחידת "אגוז" מחטיבת גולני מספר דמויות חשודות שחצו את גדר הגבול והתקרבו לגדר התיל. במקביל הגיעו למקום גם מספר כלי רכב מסוג "סופה" המשמשים בדרך כלל מבריחי סמים. הכח פותח באש לעבר המבריחים וזיהה פגיעה. לאחר מכן, התבצעה שיחה בין מפקדי צה"ל בשטח לבין קצינים מצריים על מנת להבין את פשר האירוע. מהדיווח בשטח עולה, כי כוח "אגוז" הצליח ככל הנראה להרוג מבריח אחד ולפצוע מבריח נוסף. מהראיות בשטח מתברר כי מבריח אחד הצליח ככל הנראה להימלט חזרה לשטח מצרים. בסריקות שבוצעו בשטח אותרו רובה מסוג קלצ'ניקוב ואקדח שככל הנראה הנראה שימשו את המבריחים. בנוסף, התברר כי אחד הקליעים שירו חיילי צה"ל פגע במחסנית הנשק של הרובה.

גורם ביטחוני מסר כי על פניו נראה כי מדובר בשני אירועים נפרדים לחלוטין במהלכם היו שני ניסיונות להבריח סמים לישראל ולמצרים. עם זאת, הרמטכ"ל גנץ הנחה את אלוף פיקוד הדרום טל רוסו לתגבר את האבטחה והסיורים ביישובים הסמוכים מחשש שמדובר באפשרות לאירוע חבלני, מאחר ולא אותרו סמים בשטח. הגורם הדגיש כי נשללת כל אפשרות שכוח של צה"ל הוא זה שפגע בשוטרים המצריים ולדבריו, בצד המצרי מבינים זאת היטב. הגורם הביטחוני ציין כי ככל הנראה מדובר בעליית מדרגה של תופעת מבריחי הסמים שמתקשים לפעול בשטח, בעקבות תגבור הכוחות של צה"ל ובניית מכשולי הגדר. יצויין כי בחודש האחרון אירעו מספר תקריות אש במהלכן מבריחי סמים השתמשו בנשק חם נגד כוחות שיטור מצריים.

מהצד השני, דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מפי מקורות ביטחוניים במצרים כי שני השוטרים המצרים נורו בראשם על ידי אלמונים חמושים באזור הגבול עם ישראל מדרום למעבר כרם שלום. לפי הדיווח, בבוקר אירעה תקרית דומה שבה נהרג חייל מצרי מאש מבריח במקום. על פי הדיווח, כוחות הביטחון המצרים פתחו בחקירה לבדיקת נסיבות האירועים.

בעקבות התקרית הוציא דובר צה"ל הודעה רשמית ובה נמסר כי "בשעות הערב, כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית בסמוך לגבול ישראל מצרים, זיהה קבוצת חשודים חמושים שחדרו לישראל ככל הנראה על מנת לבצע הברחה. הכוח פתח לעבר החשודים בנוהל מעצר חשוד ומשלא נענו לקריאותיו לעצור, בוצע לעברם ירי לעבר פלג גוף תחתון. החשודים השיבו באש וזוהתה פגיעה באחד החשודים. בסריקות שנערכו לאחר מכן באזור האירוע נמצאו רובה מסוג קלצ'ניקוב, אקדח וחפץ חד המשמש לחיתוך. לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק".

במהלך חודש אוגוסט האחרון, זמן קצר לאחר הפיגוע המשולב בגבול הדרום, שגבה את חייהם של שמונה בני אדם, נרשמה תקרית ירי חמורה בין שוטרים מצרים לכוחות צה"ל. חמישה שוטרים מצרים נהרגו במהלך ניסיונת צה"ל ללכוד מחבלים שביצעו שורה של פיגועים בשטח ישראל זמן קצר קודם לכן. ככל הנראה, ירי של חיל האוויר בגבול ישראל-מצרים הוא שגרם למותם.

כחודשיים לאחר מכן, הביעה ישראל צער על המקרה, ותקווה כי הסכם השלום בין המדינות לא ייפגע. שר הביטחון, אהוד ברק, ברק הנחה לקיים תחקיר בצה"ל על המקרה, ובעקבותיו לערוך בדיקה משותפת עם כוחות הביטחון המצרים לבירור נסיבות האירוע. בהתאם לתוצאות התחקיר יופקו המסקנות המתאימות, אמר ברק. "להסכם השלום בין ישראל למצרים יש חשיבות רבה וערך אסטרטגי גדול ליציבות המזרח התיכון", אמר ברק לפני כחודשיים.

עוד בנושא
ישראל התנצלה בפני מצרים על הרג השוטרים בגבול
הפיגוע המשולב בגבול הדרום: כך זה קרה, שלב אחר שלב

(עדכון ראשון 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully