וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק על ההפגנות: "אמרתי להם שהמדינה תיהרס"

ניר יהב

24.11.2011 / 0:35

נשיא מצרים לשעבר ביקש מהצוות במרכז הרפואי בו הוא מאושפז להכניס טלוויזיה לחדרו על מנת לצפות בחדשות. לדברי גורם בצוות, מובארק לא הושפע ממה שראה ורק אמר: "הם היו צריכים לחכות"

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, שרק לפני תשעה חודשים הודח במהפכה עממית שהמוקד המרכזי שלה היה בכיכר תחריר בקהיר, דרש מהצוות הרפואי שלו להכניס לחדרו בבית החולים טלוויזיה כדי לעקוב אחר האירועים האלימים האחרונים במדינה – כך דיווח אמש (רביעי) העיתון המצרי "א-תחריר".

ההפגנה הגדולה במצרים , כיכר תחריר, נובמבר 2011. רויטרס
ההפגנה הגדולה במצרים , כיכר תחריר, נובמבר 2011/רויטרס

לפי הדיווח, המסתמך על גורם רפואי בכיר במרכז הרפואי העולמי שבו מובארק מאושפז, בקשתו של מובארק הפתיעה את הצוות הרפואי המטפל בו אשר "המליץ לו בעבר שלא לצפות בטלוויזיה כדי שמצבו הנפשי לא יושפע לרעה ואף הורה לו שלא לקרוא עיתונים".

הגורם סיפר כי הפעם "התעקש מובארק מאוד" לעקוב אחר החדשות ואחר האירועים בכיכר תחריר והצוות הרפואי לא הצליח לדחות את בקשתו, ולכן הוא נכנע והכניס טלוויזיה לחדרו בבית החולים. "מצבו הנפשי של מובארק, כשצפה בטלוויזיה, היה רגיל", סיפר. "הוא לא הושפע ממה שראה, ואמר רק 'אמרתי להם שהמדינה תיהרס. הם היו צריכים לחכות קצת'".

עוד סיפר הגורם, כי "מובארק עקב באדיקות אחר ערוצי החדשות, שדיווחו על המתרחש בכיכר תחריר, ביניהם אל-ג'זירה, אל-ערביה והערוץ המצרי 'הנילוס'. הוא הביע עניין רב והיה מרוכז מאוד".

בתוך כך, ראש ממשלת מצרים המתפטר, ד"ר עיסאם שרף, אמר כי מגעים אינטנסיביים מתנהלים במטרה להרגיע את המצב ולפתור את המשבר במדינה. בשיחה עם עיתונאים קרא שרף לאזרחי מצרים "להציב את האינטרס של מצרים מעל הכול, עד שיחלוף המצב הרגיש".

ההמונים נגד דברי טנטאווי: "רוצה שיישפך דם". רויטרס
היום נהרגו שלושה בני אדם במהומות/רויטרס

בימים האחרונים חזרו המפגינים לכיכר תחריר. רשת אל-ג'זירה דיווחה בצהריים כי העימותים בין כוחות הביטחון המצרים לבין המפגינים התחדשו באזור הרחוב מוחמד מחמוד הסמוך לבניין משרד הפנים ולכיכר. גורמים מצריים דיווחו לסוכנויות הידיעות כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו מאש חיה שירו לעברם כוחות הביטחון בקהיר. עד כה נהרגו כ-40 בני אדם בהפגנות המתקיימות זה היום השישי ברציפות בכיכר תחריר נגד המועצה הצבאית העליונה. משרד הבריאות המצרי הודיע כי מניין ההרוגים הרשמי בעימותים עומד על 32 ומספר הפצועים ל-871, אולם לפי נתוני גורמי רפואה במדינה, המספרים גבוהים יותר. שר הבריאות המצרי, ד"ר עמר חלמי, אישר כי מבין המפגינים שנהרגו יש גם כאלה שנפגעו מאש.

עוד על המהומות במצרים
המהומות בקהיר: "שלושה מפגינים נהרגו מאש חיה"
טנטאווי: "לא נאחז בשלטון"; ההפגנות נמשכות
מצרים: תוקם ממשלת חירום, בחירות לנשיאות עד יולי


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully