וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מתכנן הצבעה עוקפת ממשלה על הגבלת השמאל

פנחס וולף

23.11.2011 / 8:54

לאחר שנתניהו עיכב את הדיון בממשלה בהצעות החוק שעלולות לפגוע במימון ארגוני השמאל, תובא אחת מההצעות להצבעה בקריאת טרומית. ח"כ קירשנבאום: "נקבל את תמיכת הליכוד"

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), שיזמה את אחת מהצעות החוק המבקשות להגביל מעבר של תרומות לעמותות ממדינות ומישויות זרות, החליטה שלא להמתין לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו יעלה את הנושא לדיון בממשלה. ח"כ קירשנבאום הודיעה כי בכוונתה להביא את החוק להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, גם אם הממשלה לא תדון בנושא. משמעות ההחלטה היא שלפי הנוהג, הדבר ייעשה בניגוד לעמדת הקואליציה, כך שחברי הקואליציה לא יחויבו לתמוך בהצעה במסגרת הטלת משמעת קואליציונית.

לפי הצעת החוק של ח"כ קירשנבאום, ניתן יהיה לקבל תרומות מישות מדינית זרה, אולם התרומה תחויב במס בגובה 45%. הצעת החוק אושרה בשבוע שעבר לקריאה ראשונה בוועדת השרים לענייני חקיקה, אולם בעקבות עררים שהגישו השרים בני בגין ודן מרידור (ליכוד) וכן שלום שמחון ואורית נוקד (העצמאות), נקבע כי הממשלה תקיים דיון בנושא.

לאחר מכן דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הדיון בעררים למועד בלתי ידוע ובכך לעכב למעשה את קידום הצעות החוק במליאה. במהלך ישיבת סיעת הליכוד ביום שני, הכחיש נתניהו את הדברים ואמר כי "לא ביקשתי להקפיא את החוק. לא היה ולא נברא, קראתי את זה מהתקשורת".

בכל מקרה, בסיעת ישראל ביתנו העריכו כי יצליחו לגבש רוב להצעת החוק של ח"כ קירשנבאום בהצבעה בקריאה טרומית, גם ללא אישור הממשלה. בכוונת קירשנבאום להביא את ההצעה לאישור הכנסת ביום רביעי הבא, או שבוע לאחר מכן. קירשנבאום הסבירה הבוקר (רביעי) כי "את גיבוש החוק שלי למיסוי תרומות סיימנו טרם הגשתו ואני לא רואה סיבה אמיתית לעיכובים בקידומו. הממשלה תמכה בחוק בעבר ברוב גדול, ואני מאמינה שנקבל את תמיכת הליכוד גם במליאה".

עוד בנושא:

נתניהו החליט: יידחה הדיון על הגבלת עמותות השמאל
מכה לשמאל: הממשלה תומכת בהגבלת תרומות
מחלוקת בקואליציה: איך להתמודד עם ארגוני השמאל?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully