וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקדימה על לבני: "המפלגה אינה דמוקרטית"

פנחס וולף

23.11.2011 / 2:55

פעילי המפלגה יפגינו מול ביתה של יו"ר האופוזיציה, בין היתר, במחאה על הגירעון בו נמצאת המפלגה ובדרישה להקדים את הפריימריז. "ציפי לבני נכשלה, עוד ועוד עוזבים את המפלגה"

גוברת התסיסה בקדימה נגד לבני: עשרות פעילים ב"קדימה" צפויים להפגין היום (רביעי) מול ביתה של יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בתל אביב, במחאה על הגירעון בסך 40 מיליון השקלים בו נמצאת המפלגה, סגירת ישיבות הסיעה לפעילים וכן בשל ירידת המפלגה בסקרים. ההערכה של מארגני ההפגנה היא שכ-60 פעילים יגיעו למקום.

"ציפי לבני נכשלה", הסביר מארגן ההפגנה ועורך האתר "יאללה קדימה", עמיר סגל, "עוד ועוד עוזבים את המפלגה, הפריימריז מתעכבים, אלו שמייצרים דברים לאומיים מנסים לדרוס אותם. עם כל זה שקדימה פועלת נגד חוקים אנטי-דמוקרטיים, קדימה היא לא מפלגה דמוקרטית. דיכטר, כשיצא בהאשמות צודקות, ממש עשו לו לינץ'. הפריימריז מתעכבים עוד ועוד, כשהיא משתמשת בתקנון שהיא עצמה אמרה שתשנה כשתיבחר. מה פתאום עכשיו הוא תקין?".

מקורבי לבני מסרו בתגובה לדברים, כי "לגופו של עניין, החוב של קדימה נוצר לפני שלבני מונתה ליו"ר, והיא צמצמה אותו במיליונים. מי שמתעניין בעובדות ולא בקרבות פנימיים, יידע לראות את המצב לאשורו. האמת תמיד מנצחת. מעבר לכך, יבחר כל אדם לפעול לפי ראות עיניו. הפגנות נגד אישי ציבור הן חלק מהתפקיד".

הח"כים ללבני: הקדימי את הפריימריז

חלק מכעסם של הפעילים נובע מכך שמחר צפויה להיערך ב"בית קדימה" בפתח תקווה ישיבת סיעה מיוחדת על המסקנות הקשות שמבקר המדינה פרסם על המפלגה. הישיבה תהיה סגורה מלבד לחברי הכנסת. בשבוע שעבר אחד מהפעילים המרכזיים של המפלגה, ראש מרחב חוף ראובן מוסט, דרש מיו"ר הסיעה, דליה איציק, לפתוח את ישיבות הסיעה גם לפעילים. "התנהלות זו של סגירת סיעת קדימה בפנינו מהווה זלזול וחוסר כבוד אלינו, אנו הפעילים שעשינו הכול על מנת שתיבחרו לרשימת קדימה לכנסת", הוא טען.

הצעדים הללו נגד לבני מצטרפים לדרישה הולכת וגוברת במפלגה להקדמת הפריימריז. בימים האחרונים מספר חברי סיעה, ביניהם גם ח"כ שי חרמש, שתמך בלבני בהתמודדות מול שאול מופז בפעם הקודמת, שלחו מכתב ללבני בדרישה להקדים את הפריימריז.

בתוך כך, תחת הכותרת "לא הצבעת – הכשרת!", פקדו אמש צעירי "קדימה", את אזור מגוריהם של בכירי הליכוד, השרים דן מרידור, בני בגין, גדעון סער ומיכאל איתן, כשהם מצוידים ב"תעודת כשרות – לחוקי החושך". הטענה היא כלפי השרים "הנוהגים להתהדר בערכיהם הדמוקרטיים", והחליטו שלא להשתתף בהצבעות ביום שני "על החוקים האנטי-דמוקרטיים בכנסת". בתעודת הכשרות, המיועדת לשרי הליכוד "אבירי הדמוקרטיה", נכתב: "הרינו מאשרים בזאת כי: דן מרידור, בני בגין, גדעון סער ומיכאל איתן מכשירים ומובילים את ישראל לאבדון ולחיסול הדמוקרטיה לאחר שלא הצביעו בהצבעות על החוקים האפלים אתמול במליאת הכנסת".

עוד בנושא קדימה:
שטרית על חוק לשון הרע: בקדימה מפחדים מהעיתונות
קדימה: ”דגל שחור מתנוסס מעל חוק גרוניס”
תגובה בפייסבוק של לבני: ”בעזרת ה’ יהרגו אותך”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully