וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של קדאפי נלכד: "נפצעתי, אך אני חש בטוב"

19.11.2011 / 18:17

בראיון ראשון לאחר שנלכד, סיפר סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב המודח, כי נפצע בידו בהפצצה אווירית של נאט"ו לפני כחודש. מחלוקת בין לוב לבית הדין הבינלאומי על מקום משפטו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

בנו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי, סייף אל איסלם, שנעצר היום (שבת) בידי כוחות המורדים בלוב בדרום מזרח המדינה אמר הערב לכתבת של סוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מרגיש טוב, וכי הפציעה בידו הימנית נגרמה בהפצצה מהאוויר של כוחות נאט"ו לפני כחודש. סייף אל איסלם היה מיועד להיות בבוא הימים יורשו על מועמר קדאפי, שנהרג לאחר בנתפס בידי כוחות המורדים.

קדאפי בן ה-39 לא הרבה בדיבור וסיפק תשובות קטועות. בתשובה לשאלה אם הוא חש בטוב הוא ענה בפשטות "כן", וכשנשאל לפשר התחבושות על האצבעות ביד ימין שלו, אמר רק "חיל האוויר, חיל האוויר". הוא אף השיב בחיוב לשאלה אם התכוון בכך להפצצה מהאוויר של כוחות נאט"ו, והוסיף "לפני חודש".

סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב נלכד בדרום המדינה. רויטרס
לא ברור עדיין היכן הוא צפוי להישפט. סייף אל איסלם קדאפי/רויטרס

שעות ספורות לאחר לכידתו ניטש ויכוח בין ממשלת המעבר הזמנית בלוב לבית הדין הבינלאומי בהאג לגבי המיקום בו יישפט קדאפי הבן על חלקו בדיכוי ההתקוממות בלוב. שר המשפטים הזמני של לוב, מוחמד אל-אלגי אמר הערב לסוכנות רויטרס כי סייף אל איסלם קדאפי, שנעצר היום, יואשם בפשעים חמורים, הנושאים עונש מוות בצדם. "הוא הסית אחרים להרוג, השתמש באופן לא חוקי בכספי ציבור ועסק בגיוס שכירי חרב נוספים", אמר. בתשובה לשאלה האם הוא עלול לקבל עונש מוות, הוא השיב בחיוב, ואמר כי "קדאפי הוביל לזה".

אל-אלגי הוסיף כי בכוונת לוב להעמיד לדין בעצמה את קדאפי הבן. "אנחנו מוכנים להעמיד לדין את סייף אל איסלם, ויש לנו מספיק דרכים כדי להבטיח משפט הוגן עבורו. אנחנו נשפוט אותו לפי הסטנדרטים הבינלאומיים", אמר והוסיף כי "כולנו יודעים שהוא מבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי בגין פשעים נגד האנושות, אני לא חושב שבית הדין הלובי ידרוש להעמידו לדין על פחות מזה".

גם דובר ממשלת לוב הודיע הערב כי קדאפי יישפט במדינתו במקום להישלח לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לדברי שר ההסברה הלובי, "זהו הפרק האחרון בדרמה הלובית. נשפוט אותו בגין פשעיו בלוב, על פי המשפט הלובי". מנגד, דחקו גורמים באיחוד האירופי בממשל הלובי החדש להסגיר אותו לבית הדין הבינלאומי. התובע הראשי בבית הדין, לואיס מורנו אוקמפו אף אמר כי בכוונתו להגיע ללוב תוך פחות משבוע כדי לדון בצעדים הבאים. "החדשות הן שסייף יקבל משפט צדק. היכן וכיצד - בדברים האלה נדון", הוא אמר לכתבים.

בהצהרה שפרסמה ברית נאט"ו, שהייתה כזכור מעורבת במלחמת האזרחים בלוב לצד כוחות המורדים, נאמר כי חברות הברית "סומכות על הרשויות הלוביות ועל בית הדין הבינלאומי שיבטיחו שהצדק יצא לאור, כך שלוב החדשה תוכל להתבסס על חוק וכבוד לזכויות האדם".

עוד בנושא:
בנו של קדאפי סייף אל איסלם נלכד בדרום לוב
"בנו של קדאפי יסגיר עצמו לבית הדין הבינלאומי"
"סייף אל-איסלם קדאפי נלכד, ייתכן שידו נכרתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully