וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצין שנהרג באירן עסק בניסוי בטיל בין יבשתי"

כך מדווחים כלי תקשורת מקומיים באירן מפי אחיו של חסן טהרני מוקדם, שנהרג בפיצוץ המסתורי בבסיס הצבאי לפני כשבוע. עוד דווח כי מוקדם הקים את יחידת הטילים של חיזבאללה בלבנון

נמשכות השמועות לגבי הפיצוץ המסתורי שאירע בבסיס צבאי באירן לפני שבוע: בכלי התקשורת המקומיים באירן דווח היום (שבת) כי אחיו של חסן טהרני מוקדם, הקצין הבכיר במשמרות המהפכה שנהרג בפיצוץ, מספר שאחיו המנוח עסק בניסוי בטיל בין-יבשתי כשאירע הפיצוץ שהביא למותו. כמו כן, דווח כי הוא סיפר שאחיו הקים את יחידת הטילים של ארגון חיזבאללה בלבנון. לטענת משמרות המהפכה, הפיצוץ אירע בעת העברת תחמושת.

מלבד חסן טהרני מוקדם נהרגו בפיצוץ 16 בני אדם נוספים. ראמזן שריף, דובר במשמרות, אמר לאחר הפיצוץ לסוכנות הידיעות הרשמית למחצה 'פארס' כי מוקדם היה מומחה לטילים שעסק בפיתוח טילים לטווח ארוך. מוקדם אף לימד באוניברסיטת האימאם חוסיין, המזוהה עם משמרות המהפכה. כמו כן, תואר מוקדם כאחד מראשי תכנית הטילים הבליסטיים של אירן.

תאונה, ותו לא

בתוך כך, באירן נמשכים הדיבורים בכמה קולות בכל הקשור לגורמים האחראים לפיצוץ המסתורי בבסיס הטילים ליד הבירה טהרן. אחרי שבמהלך השבוע צוטט ב"גרדיאן" הבריטי גורם בכיר המקורב לשלטון שטען כי המוסד הישראלי אחראי לפיצוץ, ולאחר שגם גורם ביון מערבי העריך כי ידו של המוסד במעל, צוטט ביום רביעי בסוכנות הידיעות האירנית 'פארס' עלי לריג'אני, יו"ר הפרלמנט האירני ואחת הדמויות הבכירות במשטר האייתוללות, שהבהיר כי מדובר בתאונה ותו לא והכחיש כי האירוע קשור לניסויים גרעיניים או לטילים בליסטיים.

"האויבים שלנו, במקום להתייחס לעובדות הקשורות לתקרית, מספרים סיפורים לגביה", אמר לריג'אני לעיתונאים, במהלך טקס לזכרם של ההרוגים בבסיס "משמרות המהפכה" ליד הכפר בידג'נה, הנמצא כ-40 קילומטרים ממערב לבירה טהרן. "האויבים ממשיכים בפעולותיהם העוינות גם ללא קשר לתאונות מעין אלו".

גם רמטכ"ל צבא אירן, חסן פיירוז-עבאדי, התייחס היום לפיצוץ ואמר כי הפיצוץ בבסיס היה תאונה. לדבריו, שצוטטו בסוכנות ISNA, "לתאונה אין כל קשר לישראל או לאמריקה, אבל תוצאות המחקר שנערך בבסיס עלולות לסטור בפניה של ישראל ומשטרה הכובש".

עוד באותו נושא:
בכיר אירני: הפיצוץ בבסיס - תאונה, די לסיפורים
גורם אירני: ישראל אחראית לפיצוץ בבסיס הטילים
שר הביטחון ברק על הפיצוץ באירן: "כן יירבו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully