וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: קמה ממשלת טכנוקרטים, "נרגיע השווקים"

16.11.2011 / 16:09

הכלכלן מריו מונטי ההקים ממשלה של אנשי מקצוע, ללא פוליטיקאים, בה ישמור את תיק האוצר לעצמו. מחר יציג את תוכניתו הכלכלית לחילוץ המדינה ממשבר החוב לפרלמנט - שם צפוי לה רוב גדול

מריו מונטי, ראש נציבות האיחוד האירופי לשעבר שמונה השבוע לראש ממשלת איטליה, הכריז אחר הצהריים (רביעי) בארמון הנשיאות ברומא, כי הצליח להרכיב ממשלה של פקידים טכנוקרטים, שתתפקד כממשלת חירום ותפעל להוציא את איטליה ממשבר החוב הקשה בו היא מצויה. הממשלה, אותה הציג היום מונטי לנשיא ג'ורג'יו נפוליטנו, תושבע בהמשך הערב.

לאחר שהציג את שרי ממשלתו, אמר מונטי, כי הוא מקווה שהשווקים הבינלאומיים "יירגעו" בעקבות הקמת הממשלה החדשה, והוסיף כי כעת יהיה על הממשלה החדשה לשכנע את הציבור והפרלמנט באיטליה בנחיצותם של צעדי צנע כואבים. מונטי, פרופסור מוערך לכלכלה, הוסיף כי את תיק האוצר בממשלה ישמור בידיו. את התיק הכלכלי המהמשותי השני - תיק התשתיות והתעשייה - הפקיד בידיו של קוראדו פסרה, מנכ"ל הבנק הגדול באיטליה, "אינטסה סנפאולו".

מיהו "סופר מריו" שינסה להציל את איטליה?

ראש ממשלת איטליה מריו מונטי משוחח עם עיתונאים לאחר שהכריז על הקמת ממשלתו בארמון הנשיאות ברומא, 16 בנובמבר 2011. רויטרס
טוען כי העדר פוליטיקאים יחזק את הממשלה ויאפשר לה לקדם מדיניות ללא מחלוקות פוליטיות. מונטי מגיע היום לארמון הנשיא ברומא/רויטרס

בתום שלושה ימים של דיונים וחילוקי דעות בין המפלגות השונות על הרכב הממשלה, הוקמה לבסוף ממשלה שבה לא חבר אף לא פוליטיקאי, כפי שמונטי דרש. פרשנים באיטליה מעריכים כי בסופו של דבר עלול הדבר להיות בעוכריה של הממשלה, שכן היא תתקשה מאוד להעביר בפרלמנט מהלכים כלכליים לא פופולריים. מונטי, מנגד, טוען כי העדר פוליטיקאים יחזק את הממשלה ויאפשר לה לקדם מדיניות ללא מחלוקות פוליטיות.

עוד הכריז מונטי כי כבר מחר יציג את תוכניתו הכלכלית החדשה לפרלמנט, ובעקבות זאת תתקיים בו הצבעת אמון בממשלה. לפי כל ההערכות, הממשלה תזכה לרוב גורף בשני בתי הפרלמנט, מלבד, כנראה, מפלגת הימין בקיצונית "הליגה הצפונית", שהייתה חברה בממשלתו האחרונה של ראש סילביו ברלוסקוני, שהתפטר בשבוע שעבר. מונטי עצמו העריך כי ממשלתו תחזיק מעמד עד למועד הבחירות המתוכננות בשנת 2013 - למרות האמונה הרווחת כי הפוליטיקאים ייתנו לו "גב" רק עד שיסיים ליישם את הרפורמות הכלכליות הנרחבות - אותן דורש האיחוד האירופי כתנאי למתן חבילת חילוץ של כ-200 מיליארד אירו לכלכלה האיטלקית המקרטעת - ולאחר מכן יפילו את הממשלה ויביאו להקדמת הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully