וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: הפיצוץ בבסיס - תאונה, די לסיפורים

לאחר שגורם אירני האשים בעילום שם את המוסד בפיצוץ, התעקשו יו"ר הפרלמנט לריג'אני והרמטכ"ל פיירוז-עבאדי כי מדובר בתאונה. הרמטכ"ל הוסיף: "תוצאות המחקר שנערך שם עוד יסטרו לישראל"

באירן נמשכים הדיבורים בכמה קולות בכל הקשור לגורמים האחראים לפיצוץ המסתורי בתחילת השבוע בבסיס הטילים ליד הבירה טהרן. אחרי שאתמול צוטט ב"גרדיאן" הבריטי גורם בכיר המקורב לשלטון שטען כי המוסד הישראלי אחראי לפיצוץ, ולאחר שגם גורם ביון מערבי העריך כי ידו של המוסד במעל, צוטט הבוקר (רביעי) בסוכנות הידיעות האירנית פארס עלי לריג'אני, יו"ר הפרלמנט האירני ואחת הדמויות הבכירות במשטר האייתוללות, שהבהיר כי מדובר בתאונה ותו לא והכחיש כי האירוע קשור לניסויים גרעיניים או לטילים בליסטיים.

בעקבות הפיצוץ המסתורי - עוד כותרות:
גורם אירני: ישראל אחראית לפיצוץ בבסיס הטילים
שר הביטחון ברק על הפיצוץ באירן: "כן יירבו"
מי מתנכל לאירנים? שרשרת של אירועים מסתוריים
האם ישראל אחראית לווירוס החדש שפגע באירנים?

יו"ר הפרלמנט של אירן, עלי לריג'אני. Vahid Salemi, AP
"האויבים שלנו, במקום להתייחס לעובדות הקשורות לתקרית, מספרים סיפורים לגביה". לריג'אני/AP, Vahid Salemi

"האויבים שלנו, במקום להתייחס לעובדות הקשורות לתקרית, מספרים סיפורים לגביה", אמר לריג'אני לעיתונאים, במהלך טקס לזכרם של ההרוגים בבסיס "משמרות המהפכה" ליד הכפר בידג'נה, הנמצא כ-40 קילומטרים ממערב לבירה טהרן. "האויבים ממשיכים בפעולותיהם העוינות גם ללא קשר לתאונות מעין אלו".

גם רמטכ"ל צבא אירן, חסן פיירוז-עבאדי, התייחס היום לפיצוץ ואמר כי הפיצוץ בבסיס היה תאונה. לדבריו, שצוטטו בסוכנות ISNA, "לתאונה אין כל קשר לישראל או לאמריקה, אבל תוצאות המחקר שנערך בבסיס עלולות לסטור בפניה של ישראל ומשטרה הכובש".

לפי הגרסה הרשמית שמסרו משמרות המהפכה מיד לאחר הפיצוץ, הוא התרחש במהלך הובלה של תחמושת בתוך הבסיס, ונבע מטיפול לא נכון באותה תחמושת. כתוצאה מהפיצוץ נהרגו 17 בני אדם, בהם גם חסן טהרני מוקדם, קצין בכיר שתואר כאחד מראשי תוכנית הטילים הבליסטיים של אירן. בטקס ההלוויה שנערך השבוע להרוגים הבהירו במשמרות המהפכה כי "ימשיכו בדרכו".

הגורם שצוטט אתמול ב"גרדיאן", שלפי הדיווח ניהל בעברו ארגון מדיני באירן ומנהל קשרים הדוקים עם השלטונות האירניים, גרס כי "הפיצוץ שארע ביום שבת הוא חלק ממלחמה המתנהלת עם אירן תחת פני השטח, אותה מובילה ישראל". עוד השווה הגורם את המקרה לפיצוץ דומה שאירע לפני שנה בבסיס טילים במערב המדינה. לדבריו, "יש בידי מידע לפיו שתי התקריות הן פעולות חבלה שבוצעו על ידי סוכנים ישראלים, המכוונות להפסקת תוכנית הגרעין".

דיווח: "המוסד עומד מאחורי הפיצוץ באירן". רויטרס, גדעון צנטנר,
17 הרוגים. עשן עולה ממקום הפיצוץ ליד הכפר בידג'נה בשבת/רויטרס, גדעון צנטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully