וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה מלחמת אחים? עריקים תקפו בסיסים ליד דמשק

ההתקוממות בסוריה מחריפה: לאחר כמה תקריות אש השבוע בהן נהרגו עשרות חיילים, תקפו מורדים לראשונה מתקני צבא, בהם בסיס של מודיעין חיל האוויר. קצין סורי: "הצבא נותר מלוכד ברובו"

עליית מדרגה נוספת בהתקוממות בסוריה: עריקים מצבא סוריה הודיעו כי תקפו הלילה (רביעי) כמה בסיסים של הצבא באזור הבירה דמשק, שהבולט מביניהם הוא בסיס מודיעיני של חיל האוויר. לפי דיווחי "הצבא הסורי החופשי", ארגון מורדים שהוקם בחודשים האחרונים, כוחותיו ירו רקטות כתף לעבר מתחם מודיעיני גדול של חיל האוויר הסורי, הממוקם בפרבר חרסטה שמצפון לבירה, בכביש המחבר בינה לעיר חלב. כוחות הצבא השיבו אש, ומסוקים נראו חגים באוויר. לפי הודעת המורדים, הם תקפו במקביל גם בסיסים נוספים בפרברים אחרים של הבירה - דומה, קבון, ערבין וסקבה. הארגון הודיע היום גם על הקמת "מועצה צבאית זמנית" שתוביל את המאבק להפלתו של הנשיא בשאר אסד.

ככל הידוע, זוהי התקיפה הראשונה של מורדים נגד מתקן ביטחוני - אם כי בימים האחרונים התרבו התקריות באש חמה בין כוחות הביטחון למתנגדי משטר ועריקים מהצבא ברחבי המדינה. ביום דמים שלשום, נהרגו כ-90 בני אדם ברחבי המדינה, רובם בשתי תקריות אש מרכזיות, אחת באזור העיר דרעא בדרום ואחת סמוך לגבול ירדן. עשרות מבין ההרוגים היו חיילים מהצבא שנורו בידי עריקים.

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: "ניזון מדם"
אחרי דברי עבדאללה: שגרירות ירדן בסוריה הותקפה
70 הרוגים ביום בסוריה, מדינות ערב ישלחו משקיפים

הפגנה נגד שלטון אסד בעיר עמודה, סוריה, נובמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד השלטון, בשבוע שעבר בפרבר חולה של דמשק/רויטרס

"שמעתי כמה פיצוצים וקולות של יריות נשמעו משני הצדדים", סיפר הבוקר לסוכנות רויטרס תושב פרבר סמוך למקום התקרית המרכזית, שסירב להזדהות. לא היה דיווח מיידי של נפגעים, והאזור בו אירע התקרית נותר נגיש לתנועה, אם כי האיסור שמטיל משטר אסד על פעילות התקשורת הזרה במדינה מקשה על אימות בנתונים בשטח. עד כה גם לא התקבל אימות לגבי ההתקפות הנוספות, מלבד הודעת המורדים עצמם.

"התקפות המורדים עלו בצורה חדה"

הבחירה בבסיס המודיעיני של חיל האוויר כיעד להתקפה ככל הנראה אינה מקרית. יחד עם חיל המודיעין, נוטל גם המודיעין של חיל האוויר חלק בדיכוי ההתקוממות במדינה. שתי יחידות אלו הן בין האחראיות העיקריות להריגתם של למעלה מ-3,500 בני אדם, מאז החלה ההתקוממות האזרחית במדינה.

בין היתר, אחראים מנגנוני המודיעין הללו על מניעת עריקות מהצבא, המורכב ברונים, אך נשלט בידי הקצונה העלאווית הבכירה, שבה בולט מפקד יחידת העילית "משמר הרפובליקה", אחיו של הנשיא, מאהר אסד. ואולם, לפי שורת דיווחים מהתקופה האחרונה, מספר העריקים מהצבא מצוי בעלייה מתמדת - וכמה מעריקים אלו אף הקימו באחרונה את "הצבא הסורי החופשי". בשבועות האחרונים, החלו עוד ועוד מהם להפנות את נשקם נגד הצבא, והתקריות באש חמה הולכות ומתרבות, לאחר חודשים ארוכים שההתקוממות התבטאה בעיקר בהפגנות לא חמושות. קצין בצבא, שסירב להזדהות, אמר לרויטרס בהקשר זה כי "התקפות המורדים עלו בצורה חדה בעשרת הימים האחרונים, אם כי בשלב זה הצבא נשאר מלוכד ברובו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סרטון חובבים: שורפים דגלי חיזבאללה בפרבר של דמשק, השבוע:

ההתקפה האחרונה מתרחשת על רקע כינוס חירום נוסף של הליגה הערבית בנושא סוריה, המתקיים היום ברבאט בירת מרוקו. סוריה, שהושעתה באחרונה מהליגה הערבית, הוזמנה בכל זאת לשלוח נציגים לכינוס - אך הודיעה שהיא מחרימה אותו. עם זאת, במה שנראה כמאמץ לנסות בכל זאת להרגיע את הזעם הערבי, הודיעו אתמול שלטונות סוריה על שחרור 1,180 אסירים פוליטיים, שרבים מהם נעצרו במהלך חודשי ההתקוממות.בין המשוחררים גם כמאל לבוואני, מתנגד משטר מוכר שהיה בעיצומו של ריצוי עונש מאסר בן 15 שנה.

מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, אמר היום בפתח הכינוס ברבאט כי "לפני מספר ימים קיבלה הליגה הערבית החלטה חשובה להעניק הגנה לאזרחי סוריה, משום שכולם צריכים לעשות הכל כדי להפסיק את שפיכות הדמים הנמשכת במדינה זה שמונה חודשים. כולי תקווה שהמאמצים יישאו פרי בימים הקרובים".

היום דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי לדברי "גורמים ערבים בכירים בקהיר", מספר מדינות החברות בליגה הערבית שוקלות להקפיא חשבונות בנק של בכירי המשטר בסוריה. לדברי הגורמים, הדבר ייעשה "בהתאם להחלטת הליגה הערבית להטיל סנקציות כלכליות ופוליטית על משטרו של אסד שממשיך בדיכוי העם הסורי". עוד לדבריהם, בפני אסד ניצבת הזדמנות אחד ויחידה לפני שנושא סוריה יועבר לידי האו"ם: "עליו להסכים להכנסת משקיפים בינלאומיים שייפגשו עם נציגי האופוזיציה והפעילים הנמצאים בערים ברחבי המדינה".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully