וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בהתקפה חסרת תקדים על אסד: "ניזון מדם"

15.11.2011 / 16:27

סוריה ממשיכה לספוג מהלומות מצפון: ראש הממשלה הטורקי אמר בפרלמנט כי נשיא סוריה "משקר לאנשים באופן עקבי" וכי משטרו "תלוי על חוט השערה". בטורקיה שוקלים להפסיק לספק חשמל לסוריה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו)

המתיחות בין דמשק לאנקרה מגיעה לשיאים חדשים. אחרי שבימים האחרונים נקטה טורקיה בשורת צעדים בעקבות תקיפת נציגויותיה בסוריה, ובין היתר פינתה דיפלומטים מהמדינה והוציאה אזהרת מסע אליה לאזרחיה, נקט היום ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, בלשון חריפה בצורה חסרת תקדים בהתייחסו לנשיא בשאר אסד, בדברים שנשא בפרלמנט באנקרה.

"אני מאמין שהצתת דגל טורקיה היא פרובוקציה מצד חבורה של פורעי חוק", אמר ארדואן בהתייחסו לאירועים בשגרירות הטורקית בדמשק ובקונסוליות הטורקיות בערים חלב ולאטקייה בשבת האחרונה, בעקבות השעיית סוריה מהליגה הערבית. "מלבד התנצלות, אנו מצפים מהמשטר הסורי לבצע את כל הצעדים ההכרחיים כדי לאתר את העבריינים".

"אני מאמין שהצתת דגל טורקיה התרחשה כתוצאה מפרובוקציות מצד חבורה של נבלות חצופות", הוסיף ארדואן, ולאחר מכן פנה לנשיא אסד עצמו, ואמר: "אתה שומר אלפי אסירים פוליטיים מאחורי הסורגים, בשאר, אתה חייב למצוא את אלה שהציתו את דגל טורקיה ולהעניש אותם".

סוריה נגד העולם - כותרות אחרונות:
הלחץ על סוריה גובר: עבדאללה קרא לאסד לפרוש
אחרי דברי עבדאללה: שגרירות ירדן בסוריה הותקפה
70 הרוגים ביום בסוריה, מדינות ערב ישלחו משקיפים
הפגנה במג'דל שמס: "השעיית סוריה - משגה חמור"

מחנה של פליטים סורים ליד העיר יילדאגי, טורקיה, 26 ביוני 2011. רויטרס
מחנה של פליטים סורים בטורקיה, באוגוסט האחרון/רויטרס

"עתיד לא יכול להיבנות על דמו של עם מדוכא", הוסיף ארדואן. "אחרת, ההיסטוריה תזכור את המנהיגים הללו ככאלה שניזונים מדם. אסד, אתה בדרכך לפתוח את העמוד הזה - אלה שקיללו אותם בשל אכזריותם והדיכוי שהשליטו, ישלמו את המחיר במוקדם או במאוחר". עוד המשיך ואמר על אסד כי "איש לא מצפה ממנו להיענות לדרישות של העם הסורי והקהילה הבינלאומית יותר. הוא משקר לאנשים באופן עקבי. המשטר הסורי תלוי על חוט דק ומסוכן, חוט השערה. כולנו מאחלים שהם לא ייכנסו למבוי סתום ויפנו אחורה מהצוק במהירות האפשרית".

סממן נוסף למשבר ביחסי טורקיה עם סוריה ניתן היום בדבריו של שר האנרגיה הטורקי, טאנר יילדיז, שאמר כי טורקיה תשקול מחדש את אספקת החשמל לסוריה במידה וזו לא תשנה את מדיניותה. "כרגע אנו מספקים את תצרוכת החשמל לסוריה", אמר השר, "אך אם משטרו של הנשיא בשאר אסד ימשיך בדרכו, ניאלץ לשקול את הנושא מחדש".

גם שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווט אולו, המשיך היום באמירות קשות על סוריה. בדברים שנשא במהלך ביקור במרוקו, אמר דאווט אולו כי לשלטונות סוריה ניתנה הזדמנות אחרונה להפסיק את הדיכוי האלים של ההתקוממות במדינה, אך הם "בזבזו" אותה. טורקיה, לדבריו, דורשת "להטיל על סוריה סנקציות, אך כאלו שלא יפגעו בעם הסורי". במסיבת עיתונאים משותפת, אמר שר החוץ של מרוקו, טייב פאסי, כי נציגים סורים "מוזמנים" להשתתף מחר בכינוס הליגה הערבית שיתקיים ברבאט בירת מרוקו, למרות השעיית סוריה מהליגה. הוא לא הבהיר איזה דרג של נציגים יוכלו להשתתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully