וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: צה"ל יידרש לפעולה התקפית ברצועת עזה

פנחס וולף

15.11.2011 / 13:06

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הופיע בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וסקר את הסוגיות הביטחוניות העומדות על הפרק. גנץ הזהיר כי "הגבול עם מצרים הפך למקום התמודדות עם טרור"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, ערך הבוקר (שלישי) סקירה בפני חברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. במהלך דבריו, התייחס הרמטכ"ל לנושאים שונים ובכללם הנעשה ברצועת עזה, הגבול עם מצרים וההיערכות למלחמה הבאה. גנץ אמר בוועדה כי "הסבבים של ההסלמה האחרונה והפגיעה הן בנפש והן בשגרת החיים של תושבי הדרום, מובילים לכך שצה"ל יידרש לפעולה התקפית ומשמעותית ברצועת עזה. מהלך זה צריך להיות יזום ומסודר".

עוד בנושא:

גנץ בשיחות סגורות: יש למצוא פתרון ברור לירי
שני לפנות בוקר: צה"ל תקף בצפון הרצועה בתגובה לקסאם
מצרים לחמאס: "אל תפרו את הפסקת האש"

גנץ התייחס גם לחיסול חוליית הג'יהאד האיסלמי ברפיח, שהביא לפרוץ הסבב האלים האחרון. לדבריו, החלטתו לפגוע בחוליה, באה על רקע מידע שלפיו היא ביצעה ניסויים לפתח ירי רקטות מתקדם לטווחים של עשרות קילומטרים. "הפגיעה בחוליה", אמר הרמטכ"ל, "הצליחה לפגוע ולעכב את ההתפתחות של ייצור המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלמי".

גנץ הזהיר כי "אירועי ספטמבר" ששככו, עלולים להתפרץ מחדש. לדבריו, "ספטמבר זה לא תאריך, זה תהליך. ההיערכות אינה מאחורינו עדיין, האירועים והמצב עד כה מוכלים, אך למרות זאת אנחנו עדיין בהכנות והיערכות וייתכן שבשטח יוצתו ויתפתחו אירועים. ככל שהזמן עובר, ועל רקע פוטנציאל אכזבה מתמשכת של הפלסטינים, הסיכוי להתפרצות אלימה, עדיין קיים".

בנוגע לצפוי להתרחש בעתיד אמר גנץ כי "לקראת סבב הלחימה הבא נצטרך לקצר את משך הלחימה ככל שניתן. מהירות זאת צריכה להישען על מודיעין איכותי וקצב פעולה מהיר ולכן צריך לשמר מוכנות ולשמר את המשאב האנושי בצה"ל. ללא זאת, אנחנו עלולים לפגוע בהישג של ארבע השנים האחרונות של ההתחזקות של צה"ל".

על הסכנות האורבות מצד הגבול עם מצרים אמר הרמטכ"ל כי "הגבול המערבי בין ישראל למצרים עבר מגבול שעיקרו בנוי להתמודדות עם מסתננים לגבול שאמור להיות ערוך לפעולות טרור ופעילות חבלנית עוינת. סיני הפכה להיות אזור שבו מוקמות תשתיות רבות המייצרות פעילות חבלנית עוינת, הן מעזה והן מהג'יהאד העולמי תוך הפרת הריבונות המצרית. לכן הצבא מתאים את כל התפיסה שלו בדרום". גנץ הוסיף כי "כיום עובדים במקביל 30 קבלנים ו-400 עובדים להקמת הגדר בקצב מואץ. 70 קילומטרים כבר נבנו. הנחיתי שעד סוף שנת 2012 כל הגדר תושלם (כ-240 ק"מ - פ"ו). ישנה מפקדת חטיבה נוספת מתוגברת בגבול הזה ומשפרים שם את כל יכולות האיסוף המודיעין".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully