וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל שרצח 77 בנורבגיה כפר באשמה: "אני חייל"

באוסלו נפתח משפטו של אנדרס ברינג בריוויק שהוציא לפועל את מתקפת הטרור ביולי - והוא ניצל את הבמה לפרוש את משנתו, עד שהופסק בידי השופט. אחד הניצולים: "הוא מטורף, לא על הפלנטה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

מודה בעובדות - אך לא באשמה. היום (שני) נערך באוסלו דיון הפתיחה במשפטו של אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שרצח 77 בני אדם במתקפת הטרור בנורבגיה ביולי האחרון, וחולל טראומה ממושכת במדינה שהתגאתה בחברה הפתוחה והליברלית שלה. בריוויק הודה בכך שביצע את שני מעשי הטבח בבירה אוסלו ובאי יוטויה, אך כפר באישומי הרצח, טען להגנתו כי הוא "חייל" שלחם במלחמה. הוא כפר גם בסמכות בית המשפט לשפוט אותו.

"אני מפקד צבאי בתנועת ההתנגדות הנורבגית ואבירי נורבגיה הטמפלרית", הכריז בריוויק בבית המשפט, שנמצא במרחק של שני רחובות בלבד מקריית הממשלה, בה פוצץ בריוויק ב-22 ביולי מטען חבלה שהביא למותם של שמונה בני אדם, לפני שהמשיך אל האי ורצח עוד 69 בני נוער שהשתתפו במחנה קיץ של מפלגת השלטון הסוציאליסטית. "אני כופר בסמכות בית המשפט, משום שהוא קיבל את הסמכות שלו מארגונים המעודדים אידאולוגיית שנאה, ובגלל שהוא תומך ברב-תרבותיות".

מתקפת הטרור בנורבגיה - כותרות אחרונות בוואלה!:
המחבל מאוסלו מתלונן: "המעצר בצינוק - כמו עינוי"
שב לזירה: המחבל מנורבגיה שיחזר את הטבח באי
נורבגיה: המחבל בדרך למאסר ב"קייטנה יוקרתית"
אחרי האסון: הנורבגים מחייכים זה לזה ברחוב

רכב מסיע את המחבל אנדרס ברינג בריוויק מבית המשפט באוסלו בירת נורבגיה, 14 בנובמבר 2011. רויטרס
בריוויק מוצא מבית המשפט לאחר הדיון היום/רויטרס

הייתה זו הפעם הראשונה שניצולי הטבח ומשפחות ההרוגים יכלו לחזות בבריוויק פנים אל פנים. הוא ביקש לפנות אליהם, אולם בשלב זה קטע אותו השופט, ולא איפשר לו לסיים את דבריו.

"הוא כיוון אליי את נשקו באי יוטיוה", סיפר לרויטרס אחד הניצולים שהפגינו מחוץ לבית המשפט, ביורן איהלה, בן 20. "זו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. טוב לראות אותו עכשיו נטול כוח, לא כמו שהיה אז. הוא נראה עצבני וחלש. זו הייתה חוויה שונה לגמרי מאשר באי".

דניאל ויסטור, ניצול אחר, אמר כי מדבריו של בריוויק ניתן ללמוד שהוא אינו שפוי. "הוא מטורף לגמרי", אמר. "הוא ללא ספק לא נמצא על הפלנטה הזו". יש לציין כי פרקליטו של בריוויק טען כבר כי מרשו אינו שפוי, אך לפי ההערכות, הוא דווקא יוכרז ככשיר לעמוד לדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully