וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תמשיך להקפיא את העברת הכספים לפלסטינים

טל שלו, כתבתנו המדינית

14.11.2011 / 15:49

למרות התנגדותו של שר הביטחון, שחשש כי הדבר יפגע ברשות הפלסטינית וביחסיה הביטחוניים עם ישראל, לא שינה הקבינט המדיני-ביטחוני את ההחלטה להקפיא העברת 100 מיליוני דולרים לרשות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הקפאת העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית תימשך - כך נקבע הערב (שני) בתום ישיבת שרי הקבינט המדיני-ביטחוני בעניין. בכך הותירו השרים על כנה את ההחלטה להקפיא את 100 מיליון הדולרים שגבתה ישראל עבור הרשות באוקטובר, במחאה על הצעדים החד-צדדיים של הפלסטינים במוסדות האו"ם. להחלטה התנגד שר הביטחון, אהוד ברק, שייצג את עמדת מערכת הביטחון, הסבורה כי אי-העברת הכספים עשויה למוטט את שלטון הרשות הפלסטינית, ולסכן את היחסים הביטחוניים שלה עם ישראל.

לעומת ברק, שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, הובילו קו נצי התומך בהמשך ההקפאה. בתום הישיבה החליטו השרים להמשיך לדון בנושא, אך טרם נקבע מועד לישיבה נוספת.

עם קבלתה של הרשות לארגון התרבות והמדע של האו"ם, החליטו שרי השמינייה להשהות למשך חודש את העברת כספי המסים. מדובר במיליוני דולרים המועברים מדי חודש לרשות, ומשמשים בין היתר לתשלום משכורות לעובדיה. במקביל להמשך, החליטה אז הממשלה להאיץ את הבנייה ביהודה ושומרון, לרבות 2,000 יחידות דיור במזרח ירושלים, מעלה אדומים וגוש עציון.

עוד בנושא:
ארה"ב מימשה האיום: תפסיק המימון לאונסק"ו
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה
נתניהו הורה: ישראל תקפיא העברת כספים לאונסק"ו

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully