וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מתמחים לא התייצבו לעבודה: "המצב קריטי"

קובי מנדל

14.11.2011 / 9:39

כמעט 250 מתמחים לא באו הבוקר למשמרות בבתי החולים הגדולים. ברמב"ם הזהירו משיבושים קשים במהלך היום, ובמשרד הבריאות הבהירו: ההיעדרות מהווה עבירת משמעת - וביזיון בית המשפט

שוברים את הכלים? הרופאים המתמחים לא ממתינים לפסיקת בג"ץ בעניין מכתבי הפיטורים שהגישו, ומאות מהם נעדרים הבוקר מעבודתם. בקול ישראל דווח כי עד השעה 09:30, כ-250 מהרופאים לא התייצבו למשמרותיהם בבתי החולים רמב"ם בחיפה, מאיר בכפר סבא, איכילוב בתל אביב, שיבא בתל השומר ובילינסון בפתח תקווה. המתמחים מסתמכים על דבריו של שופט בג"ץ, חנן מלצר, שאמר כי בתום שבועיים של הידברות עם משרד האוצר, הם יוכלו להתפטר, בתנאי שיתחייבו לא לשוב לעבודתם. חלק מהרופאים באו למחלקות ועזבו אותן, ואחרים קיימו אסיפות וישיבות כדי לשקול את צעדיהם הבאים.

השופט מלצר מתח ביקורת על כך שבין הרופאים למשרד האוצר התקיימו פגישות ספורות בלבד בשבועיים האחרונים, למרות שלצדדים ניתנה הזדמנות לגשר על הפערים. המתמחים מספרים כי במהלך אותה תקופה התקיימו רק שלוש פגישות משא ומתן, מספר שלא עולה בקנה אחד עם הכוונה לנצל את פרק הזמן שהעניק בית המשפט לקיום משא ומתן מרוכז בניסיון לפתור את המשבר במערכת הבריאות.

עוד בנושא
בג"ץ: עוד שבועיים להידברות בין המתמחים לאוצר
המדינה לבג"ץ: נדבר עם המתמחים, לא נפתח ההסכם
כמאה מתמחים הפגינו ברמב"ם: "עובדים בכפייה"

בבית החולים רמב"ם בחיפה כבר מורגש לחץ בחדר המיון ומחלקות הפנימיות, אחרי שמתמחים רבים לא הגיעו לעבודה. מדובר בכ-80 רופאים מתוך 96, המועסקים במשרות התמחות במחלקת ילדים, במחלקת נוירוכירורגיה, במחלקה האורתופדית ובמחלקה הגינקולוגית. גם במחלקות הפסיכיאטרית והאונקולוגית מורגש עומס. פרופ' יהודה אולמן, סגן יו"ר ועד הרופאים בבית החולים, אמר לוואלה! חדשות כי "בחלק מהמחלקות יש מצב קריטי", ולדבריו, בית החולים צופה שיבושים קשים במהלך היום. קבלת הפנים במרפאות החוץ של המחלקה האורתופדית בוטלה, אך לפי שעה, בבית החולים לא בוטלו ניתוחים.

בגל"צ דווח כי החלטת המתמחים שלא לבוא לעבודה היום נשמרה בסוד, כדי שלא יוצאו נגדם צווי מניעה. עם זאת, טרם ברור אם כל הרופאים שהביעו נכונות להתפטר אכן לא יגיעו למחלקות. בראיון לתחנת הרדיו אמר אחד המתמחים: "אני בהחלט מתכוון להישאר רופא, אבל אני לא חייב לעשות את זה במערכת הציבורית בישראל. סליחה על הבוטות, אבל זה כבר לא מעניין אותי". בהתאם להחלטת השופט מלצר, בקשת המתמחים להתפטר תידון "בהקדם האפשרי" בפני הרכב בג"ץ. לפני כמה ימים מסרה המדינה לבג"ץ כי יש התקדמות במגעים עם הרופאים המתמחים, בעיקר בנושא רווחה.

מתמחה: ייתכן שלא אעסוק עוד ברפואה

בראיון לגל"צ, אמר אחד המתמחים, ד"ר אריאל מרגוליס, כי הציבור הישראלי "אינו מבין את רמת הייאוש של הרופאים". לדבריו מרגוליס, מתמחה לרפואת אף אוזן גרון, המדינה מעולם לא דיברה עם הרופאים, ולהערכתו, "אין סיכוי להידברות בעתיד". הוא אמר כי בכל פעם שהרופאים נוקטים צעדי מחאה, "שולפים דרך" להשתיק אותם. "המדינה מתנהגת בצורה מחפירה", אמר בראיון, והוסיף: "אולי אעשה הסבה ואולי אלך לעסוק בהיי-טק, השלמתי עם זה שאולי לא אעסוק ברפואה".

במשרד הבריאות הגיבו בזעם להיעדרותם של המתמחים מהמשמרות הבוקר, ואמרו כי למנהלי בתי החולים הועברו הנחיות "חד משמעיות", לפיהן כל רופא שבחר לא להגיע לעבודה, עבר עבירת משמעת – וביזה את בית המשפט. "לרופאים מתמחים או מומחים ישנה אחריות למול המטופלים" נמסר, "מי שייכשל באחריות זו - ינקטו נגדו הליכים כמתבקש". בנוסף נמסר כי המגעים עם האוצר והידברות הם "הפתרון היחיד למחלוקות הקיימות".

(עידכון קודם: 08:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully