וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה החברתית בארה"ב מתחממת: 3 מתו ב-3 ימים

13.11.2011 / 2:37

מחאת האוהלים בארה"ב נמשכת ומקרי האלימות בה מתרבים: 3 בני אדם מתו בנסיבות שונות, ובמהלך הפגנה אירע ניסיון לדקירת שוטרים. בתגובה ניסתה המשטרה לפנות את המוחים וביצעה מעצרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

למרות החורף המתקרב, מסתמן שהמחאה החברתית בארצות הברית לא הולכת לשום מקום. אלא שלצדה, הולכים ומתרבים מקרי האלימות באזור המאהלים. בימים האחרונים אירעו שלושה מקרי מוות בנסיבות שונות ברחבי המדינה. ביום חמישי נורה למוות אדם בסמוך למאהל המחאה באוקלנד, אשר ככל הנראה מצא את מותו בקטטה. מוקדם יותר באותו יום נמצאה גופתה של לוחם לשעבר בצבא האמריקאי במאהל בעיר ברלינגטון שבוורמונט, כשהוא מוטל ללא רוח חיים. ככל הנראה, הלוחם, כבן 35, התאבד בירייה. בשבת בבוקר נמצאה בסולט לייק גופה נוספת של אחד המפגינים, אשר ככל הנראה מת ממנת יתר של סמים. בסן פרנסיסקו נרשם אירוע קשה נוסף, כאשר שני שוטרים הותקפו בדקירות במהלך הפגנה.

האירועים הקשים הביאו את המשטרה לבצע גל מעצרים: בסולט לייק סיטי שביוטה נעצרו 19 מפגינים לאחר שסירבו לעזוב את הפארק, ובדנבר, קולורדו, נעצרו ארבעה אנשים בגין הפרעה לעבודת המשטרה, אשר ניסתה לבצע פינוי של המאהל. גל המעצרים החל משקץ מועד האולטימטום שהציבו למפגינים, ולאחר כישלון הנסיונות לגרום להם להתפנות מרצון.

במקום להתפנות, מנסים המוחים למצוא פתרונות יצירתיים למניעת הפשיעה במאהלים. אחת מהדרכים הייתה הקמה של אוהל מרכזי לנשים בלבד במאהל הגדול בניו יורק, בעקבות תלונות על מקרי אונס והטרדה מינית שאירעו במקום. לורן דג'ויה, פעילת מחאה בניו יורק, סיפרה על מקרה חמור מסוג זה: "נכנסתי לתנוחה עוברית", היא מתארת את רגע האימה כשגבר החל לתקוף אותה. "הצמדתי את גופי קרוב לעצמי ככל שיכולתי, עד שהוא פשוט ויתר. בבוקר חשבתי שאתפוס את הבחור הזה, אכניס אותו לכלא, זה לא בסדר. אני לא יכולה להאמין שזה קורה בפארק הזה".

עוד על המחאה החברתית בעולם:
מחאת האוהלים בארה”ב: אלפים שיתקו נמל אוקלנד
ניצחון ל”כיבוש לונדון”: הושעו הליכי פינוי המאהל
מחאת האוהלים בארה”ב: פיזור אלים בשתי ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully