וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה במאחזים: "הבינו שאי אפשר לגרש מאות אנשים"

יהושע בריינר

10.11.2011 / 18:14

בגבעת אסף קיבלו בהקלה את תשובת המדינה לבג"ץ בעתירה שהוגשה נגד פינויים. עם זאת, המתנחלים מסרבים לצאת בהצהרות, מחשש שבג"ץ יהפוך את ההחלטה: "מעדיפים להמתין", אמרו

במאחזים הגדולים נשמו בצהריים (חמישי) לרווחה אחרי שהתברר שהמדינה ביקשה מבג"ץ דחייה של שבעה חודשים בהריסת הבתים, ודחייה של הדיון בעמונה לסוף השנה. בינתיים, נציגי משרד הביטחון ימשיכו במשא ומתן מול אנשי המאחז גבעת אסף הסמוך לבית אל, במטרה להגיע לפתרון "בדרכי שלום".

במאחז סירבו היום למסור הצהרה מפורשת, ואמרו שהמתנחלים תושבי המקום ממתינים לתגובת בג"ץ להודעת המדינה. "ביניש עוד יכולה להחליט שהיא לא מקבלת את עמדת המדינה, ויכולה, כצעד אחרון לפני פרישתה, להורות על הריסת היישוב", אמרו, "אנחנו מעדיפים להמתין".

מאחז גבעת אסף. יהושע בריינר
בגבעת אסף מסרבים לצאת בהצהרות, ומחכים לשמוע אם "ביניש תהפוך את ההחלטה"/יהושע בריינר

לא ברור מתשובת המדינה מה יהיה גורלם של מאחזים אחרים, שכמה מהם בנויים בחלקם על קרקע פלסטינית. המתנחלים, בכל מקרה, דוחים מכל וכל את הסיכוי שהמשא ומתן מול משרד הביטחון יוביל להעתקתם. האפשרות היחידה, מבחינתם, היא "הכשרת" המאחזים הבלתי-חוקיים.

"אי אפשר עדיין לברך על המוגמר, אבל הכיוון הוא נכון", אמר ראש מועצת בנימין, אבי רואה. "המדינה הבינה שלא ייתכן להרוס יישוב שקיים כבר שנים רבות, עם מאות נפשות", הוסיף, "המדינה, בתקופה זו, צריכה להגדיר מחדש מהי אדמה פרטית ומה נכנס לקטגוריה הזו, מתוך רצון לפתור את הבעיה". לדבריו, "אם יש מי שטוען שמדובר באדמה פרטית שלו ויוכל להוכיח זאת, המדינה צריכה להיכנס מולו למשא ומתן - ולפצות אותו".

העותרים בתיק: "הממשלה ביזתה את עצמה"

יו"ר ועד מתיישבי בנימין, איציק שדמי, הזהיר כי "אסור להתבלבל" מהודעת המדינה. "היישובים טרם הוכשרו, ואנו קוראים לחברי המערכת הפוליטית שלא להרפות מהלחץ על ראש הממשלה, ולהביא את המדינה להודיע, חד-משמעית, שהיישובים שהקימה יוכשרו". הקלה תגיע רק אחרי ש"חרב ההרס והחורבן תוסר סופית", אמר שדמי.

העותרים בתיק, חלקם מיוצגים באמצעות תנועת שלום עכשיו, אמרו שההחלטה היא בבחינת "עבודה בעיניים". מזכ"ל התנועה יריב אופנהיימר אמר כי "היום הוכח שכולם שווים בפני החוק - למעט המתנחלים". לדבריו, "הממשלה מבזה את עצמה, ומוכיחה שתצהיר שנחתם על ידי מזכיר הממשלה לא שווה את הנייר עליו הוא חתום. אם הממשלה רצתה לקדם פינוי מרצון, היה עליה לעשות זאת כבר מ-2004. בפועל, מעדיף נתניהו את שלמות הקואליציה על פני שלטון החוק".

בנוסף לארכה בעניין גבעת אסף, הודיעה המדינה שההחלטה על עתיד המאחז עמונה שליד עפרה תדחה עד לסוף 2012. עורך הדין מיכאל ספרד, היועץ המשפטי של ארגון "יש דין" שהגיש את העתירה בנושא, הגיב בזעם. "נדמה לי שאין בן אדם אחד במדינת ישראל שמאמין שכוונת המדינה היא באמת לטפל בגזל האדמות ששמו עמונה - לא עד דצמבר 2012 ולא בכלל", אמר. לדבריו, "תגובת המדינה מלמדת שלא שלטון החוק בראש מעייניה - אלא טובת העבריינים ושעליהם היא תגן גם במחיר ביזוי החלטות בית המשפט. המסקנה המתבקשת היא שהפלסטינים לא יכולים לצפות להגנת ממשלת ישראל. אנו מקווים שבית המשפט יורה למדינה לדאוג להשבת האדמות הגזולות לבעליהן ללא דיחוי".

פינוי מאחזים - כותרות אחרונות
המדינה ביקשה ארכה לפינוי גבעת אסף ועמונה
המתנחלים: הכשרת המאחזים או הפלת נתניהו
נתניהו: מתנגד לבנייה על קרקע פרטית פלסטינית


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully