וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "היום העקוב מדם ביותר" בבירה דמשק

10.11.2011 / 9:51

לפחות 24 מפגינים נהרגו אתמול מאש כוחות הביטחון במדינה, בהם לפחות שמונה שנורו למוות בעיר הבירה, שהשקט בה נשמר לרוב עד כה. עוד דווח על מאות עצורים ב"פשיטות מדלת לדלת" בחומס

שבעה חודשים מפרוץ ההתקוממות נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד בסוריה, מדווחים פעילי אופוזיציה על היום העקוב מדם ביותר עד כה בבירה דמשק, שהשקט בה נשמר ככלל במשך רוב החודשים האחרונים, וגילויי המחאה נדחקו לרוב לפרבריה. לדבריהם, במהלך הפגנות שפרצו אמש (רביעי) בבירה, ירו כוחות הביטחון למוות בשמונה מפגינים ופצעו עוד כ-25. אתמול היה יום עקוב מדם גם בשאר המדינה, ולפחות 16 בני אדם נוספים נהרגו מאש כוחות הביטחון, רובם בערים הצפוניות חומס וחמה, וארבעה מהם באזור העיר דרעא בדרום, בהם ילד.

אחד הפעילים בדמשק סיפר כי המפגינים הפצועים נלקחו לבית חולים מחוץ לעיר, שם הם מוחזקים בבידוד. "הם לקחו את הגופות והפצועים במעלה ההר לבית החולים "א-זהרה" בעיר תל, וסגרו אותו", סיפר לרויטרס אחד הפעילים ברובע ברזה בבירה, בו אירעו התקריות.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
המופתי של סוריה: אסד יפרוש - ויפתח קליניקה
נמשך ההרג בחומס, "להכריזה כאזור אסון"
חג הקורבן: אסד משחרר עצורים, אך ההרג בערים נמשך
הליגה הערבית: "הפרתה של סוריה את ההסכם הרסנית"

טנק של צבא סוריה בכיכר המרכזית של אל-קיסווה, ליד הבירה דמשק, נובמבר 2011. רויטרס
טנק של צבא סוריה, השבוע בעיירה אל-קיסווה, פרבר צפוני של דמשק/רויטרס

ההפגנות ומעשי ההרג נמשכו בסוריה לאורך כל השבוע האחרון, למרות ההסכם שנחתם בין שלטון אסד לליגה הערבית, במסגרתו התחייב הנשיא להסיג את כוחות הצבא מהערים ביום ראשון השבוע. בפועל, לפי כל העדויות, הצבא נותר בערים וממשיך לפעול נגד האוכלוסיה, בעיקר בעיר חומס, שתושביה קראו השבוע להכריז עליה כ"אזור מוכה אסון". אמש דיווחו תושבי העיר כי לאחר שישה ימי הפגזות של טנקים, עורכים בה כוחות הביטחון "פשיטות מבית לבית", בהן נעצרו מאות בני אדם. בסוכנות הידיעות הממלכתית SANA, לעומת זאת, דווח כי "החיים בעיר שבו למסלולם, לאחר שהרחובות נוקו מכנופיות חמושות".

היה הסכם? 100 הרוגים בשבעה ימים

נציג סוריה בליגה הערבית אמר אתמול כי שלטונות סוריה "הלכו כברת דרך ארוכה" במסגרת יישום ההסכם עם הליגה, בכך ששיחררו ממעצר 500 מתנגדי משטר (במסגרת חנינה לרגל חג הקורבן שחל השבוע), אולם בליגה הערבית לא מתרשמים, וכבר הכריזו על כינוס חירום נוסף, בשבת הקרובה, כדי לדון ב"אי עמידתה של סוריה בהתחייבויותיה".

"המועצה הלאומית" של ארגוני האופוזיציה הסוריים, שהוקמה לפני כחודשיים באיסטנבול, שיגרה אמש מכתב רשמי לליגה הערבית, בו הכריזה כי יוזמת הפיוס של הליגה "הגיעה למבוי סתום", לאחר שכוחותיו של אסד הרגו למעלה מ-100 מפגינים בשבעת הימים האחרונים לבדם.

השבוע העמיד האו"ם את מניין ההרוגים מתחילת ההתקוממות על 3,500. באופוזיציה הסורית אומרים כי המניין גדול יותר, ומעמידים אותו על 4,200. שלטונות סוריה טוענים, מנגד, כי ה"כנופיות" הרגו מתחילת ההתקוממות 1,100 מאנשי כוחות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully