וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מועצת הביטחון לא תדון בקבלת הרשות לאו"ם

טל שלו, כתבתנו המדינית

8.11.2011 / 18:52

הוועדה שדנה בקבלת חברים חדשים לארגון, הפיצה טיוטת דו"ח בו נכתב כי אנשיה לא הצליחו להגיע להסכמה על המלצה לקבל את הרשות כחברה באו"ם. המשמעות: מועצת הביטחון לא תדון בבקשה

דו"ח של ועדה מרכזית במועצת הביטחון של האו"ם קובע כי חברי מועצת הביטחון של האו"ם לא הצליחו להגיע לקונצנזוס על קבלתה של הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באו"ם. על פי טיוטה זו, נראה כי לא תתקיים הצבעה על הבקשה הפלסטינית במועצת הביטחון. במקרה שהבקשה לא תגיע לפתחה של מועצת הביטחון, ייתכן שהפלסטינים יבקשו להעביר אותה להצבעה בעצרת הכללית.

"הוועדה לא הצליחה להגיע להמלצה פה אחד למועצת הביטחון של האו"ם", נכתב בדו"ח של הוועדה האמונה של קבלת חברים חדשים לארגון שהגיע לידי רויטרס.

הטיוטה בת ארבעת העמודים הופצה לכל חברי מועצת הביטחון ומאשרת ככל הנראה כי המהלך הפלסטיני להתקבל לאו"ם כחברה מלאה לא יצלח. דיפלומטים בארגון אמרו כי ייתכן שטיוטת הדו"ח תשונה בטרם תוגש למועצת הביטחון של האו"ם ביום שישי. לדברי מקורות דיפלומטיים, הפלסטינים הצליחו להשיג את תמיכתן של שמונה מדינות.

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

צרפת: "נימנע בהצבעה על קבלת הפלסטינים לאו"ם"
ליברמן יבקש מבוסניה להימנע מתמיכה בפלסטין באו"ם
ישראל לאו"ם: מי שתתמוך במדינה פלסטינית תישא באחריות

צרפת כבר הודיעה רשמית: נימנע בהצבעה

לפני כחודשיים הגיש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, את הבקשה להכיר ברשות כמדינה ולהעניק לה מעמד כחברה מלאה באו"ם. השלב הראשון שעל הרשות לעבור בכדי כך הוא לעבור את הצבעת מועצת הביטחון של האו"ם, ובמידה שזו תאשר את קבלתה יעלה הנושא להצבעה של כלל המדינות החברות באו"ם.

בסוף חודש ספטמבר אמר שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאליכי, כי שמונה מתוך 15 החברות במועצת הביטחון הודיעו לו כי יתמכו בבקשה הפלסטינית להתקבל כחברה בארגון. יחד עם זאת, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר כי ישתמש בזכות הווטו של המדינה, וימנע את עליית הנושא להצבעה הכללית.

ביום שישי האחרון הודיעה צרפת באופן רשמי כי היא תימנע בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על קבלתה של הרשות כחברה בארגון. "בעוד שהאזור רואה תהפוכות, הלגיטימציה של רצון הפלסטינים למדינה משלהם בלתי ניתנת לוויכוח. אולם לדרישה הפלסטינית אין סיכוי להשיג שום דבר במועצת הביטחון, בעיקר בשל התנגדותה המוצהרת של ארצות הברית למהלך", אמר דובר סגן שר החוץ הצרפתי, רומיין נדאל.

הודעתה של צרפת מגיעה על רקע דיווחים בימים האחרונים לפיהם גם בריטניה וקולומביה מתכוונות להימנע בהצבעה. דיפלומטים במועצת הביטחון אמרו בשבוע שעבר לרשת CNN, כי נציגי שתי המדינות הביעו את כוונתם להימנע בהצבעה בדיון סגור שנערך בנושא. משגרירות בריטניה נמסר כי שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, יציג את עמדת בריטניה בנוגע להצבעה במועצת הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully