וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתלוננת נגד גולדבלט האשימה אדם נוסף - שזוכה

8.11.2011 / 22:49

סנגוריו של אייל רונן, שזוכה מאונס קראו לפרקליטות לעשות "בדק בית" בכל הקשור לתלונות שווא. הצעירה שהתלוננה נגד הצעיר, האשימה בעבר את חנן גולדבלט בתקיפה דומה. גם גולדבלט זוכה

מתלוננת סדרתית? בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (שלישי) מאשמת אונס, מעשה סדום ותקיפה את הנאשם אייל רונן. לכאורה מדובר בעוד תיק שיתכן שבבסיסו תלונת שווא, אך המתלוננת בתיק זה היא גם אחת הנשים שהתלוננו על אונס נגד השחקן חנן גולדבלט, תלונה ממנה זוכה בבית המשפט העליון. סנגוריו של רונן קראו לפרקליטות לעשות "בדק בית" בכל הקשור לתלונות שווא בגין אונס.

הרכב של שלושה שופטים, בראשות השופט אורי שוהם, זיכה את רונן מחמת הספק, והביע תמיהות ביחס לעדותה. בין היתר ציינו השופטים בהחלטתם את העובדה שהמתלוננת נמנעה מלשתף את קרוביה במעשה האונס שטענה שעברה בידי רונן. השופטים כתבו כי "דברים אלה מעוררים תמיהה מסוימת, לנוכח העובדה כי ככל שמדובר בתלונה נגד חנן גולדבלט, היא לא נמנעה מלשתף את חברותיה".

בין רונן (32) לבין המתלוננת בת ה-25 התקיימה מערכת יחסים רומנטית, במסגרת עברו לגור יחד בדירה בקרית עקרון בשנת 2007, כשבעה חודשים לאחר שהגישה את התלונה נגד גולדבלט. מספר חודשים לאחר מכן נפרדו השניים. כתב האישום נגד רונן מתרכז בערב אחד, שכונה במהלך המשפט "ערב היין". המתלוננת טענה כי באותו לילה, בשנת 2007, בילו בני הזוג ערב רומנטי יחדיו, במהלכו שתו השניים יין ולאחר מכן הנאשם אנס אותה וביצע בה מעשה סדום. רונן טען להגנתו כי יחסי המין היו בהסכמה.

"הסירוב לשלם הביא את התלונה"

להגנתו העיד רונן בין היתר, כי לאחר שנפרדו, דרשה ממנו המתלוננת להשיב לה כסף שהוא חייב לה. באחת השיחות אמרה לו המתלוננת כי אם לא ישיב לה את כספה היא תגיש נגדו תלונה על אונס. הנאשם אמר לה ש"תעשה מה שהיא רוצה", ועוד באותו היום היא הגישה את התלונה. "איננו יכולים להשתחרר מהתחושה", כתבו השופטים בפסק הדין, "כי סירובו הנחרץ של הנאשם לשלם את סכום הכסף, הוא שהביא עליו את התלונה".

בהחלטתם קבעו השופטים כי בעוד שהנאשם הציג עובדות ותאריכים מדויקים, להן הצטרפו ראיות, המתלוננת העידה מזיכרונה בלבד. "לאחר שבחנו את כלל הראיות, הגענו למסקנה כי קיים ספק באשר לאשמתו של הנאשם בביצוע עבירות מין", כתבו השופטים וזיכו את רונן.

עוד באותו נושא
עונשו של חנן גולדבלט קוצר ל-6 שנים
חנן גולדבלט הורשע באונס ומעשים מגונים

סנגוריו של רונן, עורכי הדין יניב פרץ ובועז קניג, הביעו שביעות רצון מהחלטת השופטים ומסרו: "אנו מודים לבית המשפט שקיבל את טענותינו אחת לאחת וקבע כי עדות המתלוננת בלתי מהימנה. יש להישמר מפני מתלוננות שווא וראוי שמקרה שלפנינו הפרקליטות תעשה בדק בית רציני ואף תשקול הגשת כתב אישום נגד המתלוננת בגין תלונת כזב. כמו כן, בימים הקרובים, נגיש תביעה כספית נגד המדינה ונגד המתלוננת".

במקרה של חנן גולדבלט, זיכה אותו בית המשפט העליון מסעיף האונס של אותה מתלוננת, במהלך שיעור משחק, והרשיע אותו בקבלת דבר במרמה בעניינה. בעקבות כך הופחת עונשו בשנה אחת. גם בסביבתו התעניינו בפסק הדין שניתן היום. עו"ד רחל תורן, שייצגה את גולדבלט במהלך האונס שלו, אמרה לוואלה חדשות כי תשקול הגשת בקשה למשפט חוזר בעניין המתלוננת עבור מרשה. "אנחנו לומדים את פסק הדין שניתן היום ובודקים את האפשרויות להשתמש בממצאים בעניינו של חנן", מסרה.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully