וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: נמשך ההרג בחומס, "להכריזה כאזור אסון"

ניר יהב

7.11.2011 / 14:33

אחרי שישה ימי הפגזות, נכנסו היום הטנקים של אסד לתוך שכונת באב עמרו בעיר. הליגה הערבית תקיים כינוס חירום נוסף בנושא סוריה בשבת, לנוכח "אי עמידתו של הממשל הסורי בהתחיבויותיו"

רויטרס

למרות ההסכם על נסיגת כוחות צבא סוריה מהערים במדינה, אליו הגיע הממשל הסורי עם הליגה הערבית, ממשיכים כוחות הצבא לפעול בעיר המתקוממת חומס גם היום (ראשון), ולטבוח בתושביה. על פי דיווחי פעילים בעיר, לאחר שישה ימים של הפגזת טנקים, שבהן נהרגו עשרות בני אדם ונפצעו מאות, נכנסו הלילה כוחות צבא אל תוך שכונת באב עמרו, בעוד כוחות של עריקים מהצבא שהגנו עליה עד כה נסוגו. לפי נתונים שפורסמו הבוקר, רק אתמול נהרגו בהפגזת העיר לפחות 19 בני אדם.

הארגונים העומדים מאחורי הפגנות המחאה נגד השלטונות בסוריה קראו היום לאו"ם, לליגה הערבית ולארגונים בינלאומיים נוספים להכריז על חומס, העיר המתבלטת ביותר בהתקוממות נגד שלטון אסד, כאזור מוכה אסון. כמו כן, קראו המפגינים בעיר לקהילה הבינלאומית להתערב מיידית ולהגיש סיוע לתושבים. המפגינים קראו לעולם לשלוח משקיפים ערבים ובינלאומיים כדי למנוע ממשטרו של אסד "להמשיך לבצע מעשי טבח ברבריים".

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
חג הקורבן בסוריה: אסד משחרר עצורים, אך ההרג בערים נמשך
הליגה הערבית: "הפרתה של סוריה את ההסכם הרסנית"
למרות ההסכם - עשרות הרוגים בחומס

נשיא סוריה בשאר אסד בביקור בעיר רקה, 6 בנובמבר 2011. רויטרס
הנשיא אסד משתתף בתפילה לרגל חג הקורבן, אתמול בביקורו בעיר רקה/רויטרס

בליגה הערבית, בינתיים, מתחילים להבין שההסכם שנחתם עם אסד אינו מחזיק מעמד, ומתכננים לקיים כינוס חירום נוסף בנושא סוריה. בהודעה מטעם מטה הליגה הערבית נאמר כי הכינוס בשבת הקרובה, שיתקיים לבקשת קטאר, יעסוק ב"מצב האלימות בסוריה והעובדה שהשלטון הסורי לא יישם את התחייבויותיו לגבי התוכנית הערבית ליישוב המשבר".

אסד עצמו נאם אתמול בפני עשרות אלפים מתומכיו במחוז רקה שבמזרח המדינה, ואמר כי העם הסורי מתנגד למלחמת אחים, לטרור ולהתערבות חיצונית. "העם הסורי דבק בעקרונות המבוססים על זכויותיו הלגיטימיות", אמר. "דבקות זו היא הבסיס לעמידה האיתנה של סוריה בפני המזימות הנרקמות נגדה". עוד אמר כי סוריה נחושה להשיב לעצמה את זכויותיה הלאומיות (רמת הגולן - נ.י). אין לנו אופציה אחרת אלא לנצח את כל מי שמנסה לפגוע בריבונות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא סוריה בשאר אסד בביקור בעיר רקה, 6 בנובמבר 2011. רויטרס
"העם הסורי דבק בעקרונות המבוססים על זכויותיו הלגיטימיות". אסד נואם מול תומכיו, אתמול ברקה/רויטרס

האופוזיציה, מצדה, ממשיכה לעמוד בסירובה לנהל דיאלוג עם אסד. בכיר האופוזיציה רדואן זיאדה אמר היום כי המועצה הלאומית הסורית שבה הוא חבר מברכת על יוזמת הליגה הערבית לפתור את המשבר בסוריה, אך "יחד עם זאת, לא ייתכן שננהל מגעים עם משטר שממשיך להרוג ולערוך מעצרים. מהי הסיבה שנעצרים עוד ועוד אנשים?". ". בראיון לתחנת הטלוויזיה הלבנונית "אל-ג'דיד", הוסיף זיאדה כי תושבי סוריה חיים במדינה "ללא חוק". לדבריו, אסד חייב להסתלק מתפקידו משום שהוא "מבצע פשעים נגד האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully