וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאן קרליק הורשע ברצח ששת בני משפחת אושרנקו

גלעד גרוסמן

7.11.2011 / 10:45

לפני שנתיים נכנס קרליק לדירתם של בני המשפחה בראשון לציון, רצח את ששת בני המשפחה והצית את הבית. הבוקר הוא הורשע בשישה סעיפי רצח, בשוד ובגניבה. הטיעונים לעונש יישמעו עוד חודש

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה הרשיע הבוקר (שני) את דמיאן קרליק ברצח ששת בני משפחת אושרנקו מראשון לציון לפני כשנתיים, והרשיע אותו גם בשוד ובגניבה מבית המשפחה. מכתב האישום עולה כי קרליק ביקש לנקום בבני המשפחה, לאחר שפיטרו אותו מהמועדון שבבעלותם, כי חשדו שגנב בקבוקי שתייה מהמקום.

השופטים כתבו בהכרעת הדין כי הם מקבלים את הודאתו של קרליק, אך הוסיפו כי מחקירתו במשטרה עולה כי מדובר באדם מניפולטיבי, מחושב וקר. עוד קבעו כי גרסתו, לפיה אדם בשם "ולאד" ביצע את הרצח, היא גרסה "כבושה, שנפתרת על ידי עדויות וראיות אחרות".

עוד בנושא
פוענח רצח ששת בני משפחת אושרנקו
אביו של קרליק הורשע בהשמדת ראיות
הסדר: 13 שנות מאסר לנטליה קרליק

הטיעונים לעונשו של קרליק יישמעו בעוד חודש. התובע, עו"ד עודד קלר מפרקליטות מחוז מרכז, אמר כי בכוונת הפרקליטות לבקש "עונש שיהלום את כל אחד ממקרי הרצח המזעזעים". פרקליטו של קרליק, עו"ד אורי קינן, אמר שבכוונתו ללמוד את הכרעת הדין לפני הטיעונים לעונש.

עו"ד טלי איזנברג ממרכז נגה לסיוע לקורבנות עבירה, אמרה לאחר הדיון כי "ברגעים אלה, בהם נותן בית המשפט את הכרעת הדין בעניין הרצח המזעזע, שלא נמחה מזיכרון הציבור גם לאחר זמן ממושך כל כך, יש לזכור כי הפגיעה הקשה אינה רק בקורבנות שאינם עוד - אלא בשרידי המשפחה שנותרה". לדבריה, בית המשפט צריך להתחשב במצבם של בני המשפחה הנותרים בטרם ייגזר דינו של קרליק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוותי זק"א בזירת הרצח עם תמונתם של בני המשפחה שנרצחו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנה גזר אותו הרכב שופטים 13 שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על אשתו של קרליק, נטליה, שהודתה במסגרת הסדר טיעון בהריגתו של אדוארד אושרנקו. קרליק הורשעה גם בעבירות של שוד, קשירת קשר והשמדת ראיות.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קרליק עצמו, לפני שנתיים, הוא נכנס בליל הרצח לדירתם של בני משפחת אושרנקו, כשפניו רעולות בגרב. הוא העיר את הסבתא לודמילה ואיים עליה בסכין. היא ניסתה לדחוף אותו וצעקה לעזרה, ואז דקר אותה בבטנה ואמר לה "אני לא באתי לקחת אותך". כתוצאה מהדקירה, סבלה הסבתא מאובדן דם ומתה. מספר שעות לאחר מכן, כשהבחין קרליק בסב אדוארד נכנס לדירה, הוא ארב לו בחדר השינה, איים עליו באמצעות סכין והורה לו לא לצעוק, תוך שהוא מבטיח לא לפגוע בו. אדוארד ניסה להתנגד, ואז דקר אותו קרליק 18 פעמים, מהן 13 בצוואר ובחזה.

חנק למוות את הילד ודקר את הילדה 9 פעמים

כעשרים דקות לאחר מכן הגיעה האם טטיאנה לבית, וכשנכנסה לחדר השינה הגיח קרליק מאחוריה, סתם את פיה והושיב אותה בכוח על המיטה. הוא הורה לה לשלוח לבעלה הודעה שבה נכתב: "הכל OK. אל תאחר". האם ניסתה להימלט, ואז דקר אותה קרליק מעל 30 דקירות בראש, בצוואר ובפלג הגוף העליון.

בשלב זה, החלו הילדים, רושל ונתנאל, לבכות. קרליק חנק את הפעוט והטיח אותו בחוזקה בקיר וברצפה, וגרם לו שברים בגולגולת. אחר כך, דקר את הגופה שמונה פעמים, והמשיך לחדרה של רושל, אותה דקר תשע פעמים בגב. סמוך לשעה שש בבוקר, הגיע האב דימטרי לבניין. קרליק התנפל עליו ואמר לו: "אתה אשם בכל". השניים החלו להיאבק, וקרליק דקר את דמיטרי 38 פעמים. לאחר מכן החליף את בגדיו בבגדים השייכים לסב, אדוארד, וזרק את בגדיו המגואלים בדם סמוך לגופתה של לודמילה, שפך בנזין על המיטה והצית אותה. בנוסף, פתח חמישה ברזי גז במטבח והצית מגבת, בניסיון - שכשל - לפוצץ את הדירה.

קרליק הודה בחקירתו במשטרה בביצוע הרציחות, אולם לאחר מכן חזר ובו וטען שהודה בשל הלחצים הכבדים שהופעלו עליו. בעדותו בבית המשפט הודה שהיה בדירתם של בני המשפחה והיה עד לרצח, אך טען שאדם אחר ביצע את הרצח. קרליק טען כי את הרצח ביצע פעיל במפלגת "ישראל ביתנו" בשם ולאד איוונוב, שנשלח, לכאורה, על ידי ממלא מקום ראש העיר ראשון לציון, ואדים קירפיצ'וב - מקורבו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. קרליק העיד כי הגיע לדירה כדי למסור חפצים לאותו "ולאד", וכאשר הבחין בלודה אושרנקו הפצועה ניסה להזעיק עזרה- אך "ולאד" קשר אותו באזיקונים והיכה אותו. לאחר מכן, טען קרליק, נאלץ לראות כיצד בני המשפחה נרצחים מול עיניו. מיסז'ניקוב וקירפיצ'וב הכחישו את הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully