וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: תקיפה באירן תגרום ל"אי יציבות קשה"

אחרי דבריו התקיפים של הנשיא סרקוזי, שהצהיר כי צרפת "לא תעמוד מנגד" אם ישראל תאוים, מציע שר החוץ ז'ופה להתמקד במסלול של סנקציות: "נעצים אותן כדי להפעיל לחץ, זה עדיף על תקיפה"

צרפת מפגינה הפכפכות-מה בסוגיית הגרעין האירני: תקיפה צבאית של ישראל במתקני הגרעין של אירן עלולה להוביל ל"אי יציבות קשה" במזרח התיכון - כך אמר היום (ראשון) שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה, והוסיף כי צרפת מצדדת בנקיטת מדיניות של החרפת הסנקציות כלפי אירן, במקום תקיפה צבאית.

"ניתן להעצים את הסנקציות כדי להפעיל לחץ על אירן, ואנחנו נמשיך בקו המדיניות הזה משום שתקיפה ישראלית עלולה ליצור מצב של אי יציבות קשה באזור", אמר ז'ופה בראיון לרדיו "אירופה 1". "עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להימנע מנזקים בלתי הפיכים".

לקראת תקיפה באירן? סיקור נרחב בוואלה!:
אירן: "דו"ח סבא"א המתוכנן - חסר בסיס ומפוברק"
ברק: "כרגע לא דנים בפעולה צבאית נגד אירן"
"ארצות הברית חוששת שישראל תתקוף צבאית את אירן"
הנשיא פרס: אפשרות לתקיפה צבאית באירן - קרובה מתמיד


אף שאינם סותרים, דבריו של ז'ופה מנוגדים ברוחם לדברים שאמר ביום שישי נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. בין היתר, אמר סרקוזי כי צרפת "לא תעמוד מנגד" במידה שישראל תהיה מאוימת על ידי אירן.

בוועידת מנהיגי מדינות ה-G-20 המתקיימת בימים אלו בקאן שבריביירה הצרפתית, התייחס סרקוזי לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א), שצפוי להתפרסם ביום שלישי השבוע, ולפי שורה של הדלפות, אמור לכלול, ככל הנראה, קביעה לפיה אירן עוסקת בפיתוח נשק גרעיני.

"התנהגותה של אירן ורצונה האובססיבי להשיג יכולות גרעיניות מפרים את הדין הבינלאומי, וצרפת מגנה בתקיפות את היעדר הכבוד של אירן לחוקים אלה", אמר סרקוזי. "אם קיומה של ישראל יעמוד בסכנה, צרפת לא תעמוד מנגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully