וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי התקפל? האקרים לא יחשפו קרטל הסמים במקסיקו

6.11.2011 / 12:43

קבוצת אנונימוס, שהכריזה לפני מספר שבועות כי תחשוף מידע על חברי קרטל הסמים "זטאס" שחטף אחד מפעיליה, חזרה בה עם שחרור הפעיל. הקרטל איים כי כל הפללה תגרור רצח עשרה בני אדם

מי כופף את ידו של מי? "אנונימוס", קבוצת האקרים הבינלאומית שעלתה לכותרות באחרונה לאחר שאיימה לחשוף פרטים על קרטל הסמים "זטאס" הפועל במקסיקו, הכריזה בסוף השבוע כי לא תממש את איומה לחשוף פרטים אודות משתפי פעולה לכאורה עם ברוני הסמים. עם זאת, ההכרזה על הסרת האיום באה רק לאחר שהקרטל עמד בדרישת אנונימוס, ושחרר פעיל של הארגון אותו חטף.

בפוסט שנכתב בספרדית באתר אנונימוס נאמר כי הקבוצה חזרה בה מכוונתה, לאחר ש"זטאס", הידוע כאחד מארגוני הפשיעה האלימים והמסוכנים בעולם, נענה לדרישת הקבוצה ושחרר האקר החבר בקבוצה שנחטף. לטענת אנונימוס, הזטאס חטפו את ההאקר לפני מספר שבועות בעיר ורה קרוז. לפי הדיווח האחרון, הפעיל שוחרר כשהוא חבול במקומות רבים בגופו, אך מצבו יציב. הוא שוחרר בלוויית פתק אזהרה, לפיו אם יפורסם מידע על זטאס, בני משפחתו "יסבלו". עוד נכתב שם, כי על כל חשיפת שם של אדם המקושר לקרטל, יירצחו עשרה בני-אדם.

עוד ממעללי אנונימוס:
אנונימוס מתגרים בגורל: מאיימים על קרטל הסמים "זטאס"
אנונימוס נקמה בחוסמי הסלולר בסן פרנסיסקו
אנונימוס תפיל את רשת פייסבוק ב-5 לנובמבר
אנונימוס פרצה לאתר הממשל הסורי ופרסמה הודעות התומכות במחאה

צפו בסרטון האזהרה שפרסמו אנונימוס בחודש שעבר:

הפרשה נחשפה לפני שבועות ספורים, כשלאתר יוטיוב הועלה סרטון שפורסם על ידי המשתמש MrAnonymousguyfawkes המשתייך, ככל הנראה, לאנונימוס. בסרטון הופיע אדם העוטה מסכת גאי פוקס - אנגלי בן המאה ה-17 שניסה להתנקש במלך על ידי פיצוץ בניין הפרלמנט ב-5 בנובמבר והפך למיתוס. בהתאם לאותה מסורת, אמרה הדמות האנונימית בסרטון כי ב-5 לנובמבר 2011 תחשוף שמות וכתובות של נהגי מוניות, עיתונאים ושוטרים, המשמשים כ"משרתים נאמנים" לארגון "זטאס". "נמאס לנו מארגון הפשע זטאס, המקדיש עצמו לחטיפה, סחיטה וגניבה", אמר בספרדית הדובר בסרטון, והוסיף כי הקרטל "עשה טעות גדולה" כשחטף את הפעיל באנונימוס.

בעבר השתלטו חברי אנונימוס על מספר אתרי אינטרנט של בנקים ומשרדי ממשלה ברחבי העולם. כמו כן, לקחה הקבוצה אחריות על בימוי סגירתם של מספר אתרי ממשלה מקסיקניים בספטמבר האחרון, אם כי לא ציינו מדוע עשו זאת.

בחודשים האחרונים נרשמו במקסיקו כמה מקרי רצח מזוויעים במיוחד, של אנשים שהעזו לנסות ולחשוף פרטים על ארגון "זטאס". זכור במיוחד המקרה של העיתונאית מריסול קסטניידה מהעיר נואבו לרדו, שלפני כחודשיים נערף ראשה, לאחר שפרסמה בפורום ברשת פרטים על הארגון. ראשה הונח על גל אבנים ליד גופתה, ולידו פתק בו נכתב בין היתר "אני נמצאת פה בגלל הדיווחים שלי, ובגלל הדיווחים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully