וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארצות הברית חוששת שישראל תתקוף צבאית את אירן"

מקורות ביטחוניים בארה"ב אמרו ל-CNN כי ישראל נמצאת תחת מעקב מודיעיני וכי יש חשש שישראל לא תודיע מראש לוושינגטון על המבצע. עוד דווח כי לארצות הברית עצמה אין כוונה לצאת לתקיפה

ארצות הברית "חוששת מאוד" מהאפשרות שישראל מתכוננת למבצע צבאי נגד אירן - כך דווח לפנות בוקר (שבת) ב-CNN. לפי הדיווח, מפי גורמים ביטחוניים בכירים בארצות הברית, רשויות הביון האמריקאיות עוקבות בדריכות אחרי אירן - וגם אחרי ישראל. אחד המקורות נשאל אם הפנטגון מודאג מהנושא, והשיב: "בהחלט".

עוד דווח כי לוויינים אמריקניים מהווים "חלק מכריע" באיסוף מידע במזרח התיכון, הן בישראל והן באירן. לא צוין באיזה מידע מדובר, ולא נמסר אם המידע לפיו ישראל מתכוננת לתקיפה הגיע מצילומי לוויין שבוצעו מעל ישראל.

עוד בנושא:
"דו"ח האו"ם יקבע: תכנית הגרעין של אירן - צבאית"
ברק על אירן: "אין להוריד שום אפשרות מהשולחן"
הנשיא פרס: אפשרות לתקיפה צבאית באירן - קרובה מתמיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארה"ב חוששת שבניגוד לבעבר, ישראל לא תעניק לה התרעה מראש. מטוס "סופה" ישראלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם בכיר אחר אמר ל-CNN כי "אירן היא האיום הגדול ביותר לארצות הברית במזרח התיכון", וכי היא מסכנת את האינטרסים שלה באזור. הגורם אמר כי עד כה, ישראל העניקה ערבויות לוושינגטון, והבטיחה להזהיר מראש את ארצות הברית לפני כל תקיפה, אך הזהיר: "כעת (עיקרון) זה לא כל-כך נוקשה". הוא "הדגיש בתוקף" כי לארצות הברית אין תכנית לצאת בעצמה למבצע צבאי באירן.

"התקיפה תכלול שימוש בטילי יריחו"

לפי הדיווח, תקיפה ישראלית באירן תכלול מטוסי קרב, למרות שהשימוש בהם מסוכן, שכן הוא מחייב לעבור דרך מדינה שלישית בדרך לאירן ומצריך תדלוק באוויר- שעשוי לחשוף את המטוסים למכ"מ. בנוסף, דווח כי המתקפה עשויה לכלול שימוש בטילים בליסטיים מדגם יריחו. השבוע ביצעה ישראל ניסוי במנוע של טיל בליסטי, שלפי מקורות זרים, נועד לבחון את יכולתו של ה"יריחו". כמו כן, פורסם כי ישראל שוקדת כל העת על הגדלת הטווח של טילים אלה, שיכולים, לפי מקורות זרים, לשאת ראש קרב גרעיניים ומתפצלים. בנוסף, פורסם כי בריטניה תהיה מוכנה לסייע לארצות הברית, אם זו תחליט לצאת בעצמה למבצע צבאי באירן.

בשבוע הבא יתפרסם דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שמקורות שתודרכו לגביו אמרו כי הוא יקבע שאירן מנסה לפתח פצצה גרעינית. ההערכה הרווחת היא כי ממצאים חמורים שיתפרסמו בדו"ח סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית) יועילו במסע שכנועים במערב, ובמועצת הביטחון של האו"ם, לגיבוש צעדים חמורים נגד אירן, ובכלל זה תקיפה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully