וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית הזהירה: המשט הטורקי לעזה "מסוכן"

בעוד ספינת המשט עושה דרכה מטורקיה לחופי עזה, קראה ארה"ב לאזרחיה לא לקחת בו חלק וציינה כי מי שיעביר סיוע לחמאס צפוי לעונשים פליליים. פעילי המשט דיווחו בטוויטר: אווירה "מתוחה"

ארצות הברית הזהירה אמש (חמישי) כי משט המחאה שיצא מטורקיה לכיוון חופי עזה, ביזמת פעילים פרו-פלסטינים במחאה על הסגר הישראלי על הרצועה, הוא "מסוכן" וקראה לאזרחי ארצות הברית שלא לקחת בו חלק. דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד, אמרה כי וושינגטון עמדה בקשר עם ממשלת טורקיה בנוגע למשט, וכן שוחחה לגביו גם עם בכירים בישראל. לדבריה, ארצות הברית אף ביקשה לאמת עם הטורקים את הדיווחים לפיהם ספינות מלחמה טורקיות מלוות את המשט, אך הטורקים השיבו בשלילה. "הבהרנו להם שאנו סבורים שזהו רעיון רע למדי והם הבטיחו לנו שהם לא הולכים לעשות זאת", אמרה. היא שבה והזהירה את אזרחי ארה"ב שינסו להעביר סיוע לחמאס ואמרה כי הם צפויים לעונשים פליליים.

עוד באותו נושא:
חיל הים נערך לעצור משט שעושה דרכו מטורקיה לעזה
גורם צבאי: "משט המחאה לעזה יתעכב בשל הגלים הגבוהים"

בתוך כך, כמה מהפעילים המשתתפים במשט דיווחו הלילה באמצעות הרשת החברתית – טוויטר, תחת הכותרת "גלי החופש". חסן גהאני, העיתונאי האירני שנמצא על הסיפון, צייץ אמש בחשבון האישי שלו בסביבות השעה עשר בלילה כי "הכל נראה בסדר כרגע. יש ספינה לא מזוהה במרחק 19 קילומטרים מאיתנו, אבל היא שומרות על מרחק", ובסביבות השעה 00:30 כתב כי "לרוע המזל, זו כנראה ספינת קרב ישראלית הממתינה לנו". עוד כתב גהאני כי "אני זוכר את התחושות האלה ממשט המרמרה - את המתיחות, אך גם את התקווה להצליח להגיע לעזה למחרת בבוקר".

גורם צבאי התייחס אתמול למשט המחאה שיצא מטורקיה ואמר כי "מעבורת 'תחריר' והיאכטה נמצאים במעקב של חיל הים. הגלים בים מתגברים ולכן צפויים עיכובים בהגעתם לאזור חופי ישראל. צפוי לאזרחים הזרים על כלי השיט מסע לא פשוט בים הסוער. צה"ל נערך לאפשרות של מתן סיוע רפואי במידה ונדרש לכך. ההערכה לפיה הם יגיעו ביום שישי לפנות בוקר עוד עשויה להשתנות", אמר הגורם.

הגורם מסר עוד, כי "הקפטנים על המעבורת והיאכטה של ארגון 'שחרור עזה', הודיעו בקשר על הכוונות להגיע לעזה עם כניסתם למים הבינלאומיים בים התיכון. הם נושאים 27 פעילים מאוסטרליה, פולין, ארצות הברית, קנדה, וכן פעיל ערבי-ישראלי וחבר פרלמנט מאירלנד. לטענתם, יש ציוד רב של תרופות על המעבורת".

במקביל, נערכים בצה"ל להגעת המשט לחופי עזה. גורם ביטחוני סיפר אתמול לוואלה! חדשות, כי חיל הים העלה את רמת הדריכות במימי הים התיכון. לדברי גורם במערכת הביטחון, במידה וכלי השיט יסרבו לדרישות חיל הים להגיע לנמל אשדוד, צה"ל ישתלט על כלי השיט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully