וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"2,000 הדירות - באפרת, מעלה אדומים והר חומה"

טל שלו, כתבתנו המדינית

3.11.2011 / 2:14

בלשכת ראש הממשלה פירטו היכן ייבנו יחידות הדיור שהוכרז על האצת בנייתן כתגובה לקבלת הרשות הפלסטינית לאונסק"ו. גורמים הביעו זעם על הגינויים בעולם: "את הטילים לא גינו כל כך מהר"

2,000 יחידות הדיור החדשות שאת בנייתן הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו להאיץ ייבנו בשכונות הר חומה ורמות בירושלים, בעיר אפרת שבגוש עציון, ובמעלה אדומים. למרות גינויי הקהילה הבינלאומית להחלטה הישראלית לקדם בנייה בגושי ההתנחלויות, הבהירו אמש (רביעי) בלשכת ראש הממשלה כי מדובר בהאצה של 2,000 יחידות דיור חדשות, הנוספות לבנייה שנמצאת כבר בתהליכים.

נתניהו עצמו הדגיש כי ההחלטה על האצת הבנייה אינה "ענישה, אלא כזכות יסוד של עמנו לבנות את בירתו הנצחית", אך תגובות הקהילה הבינלאומית לא קיבלו זאת בהבנה רבה כל כך. לגינוי הבריטי והגרמני נוספו הערב הודעות של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, שהביע "דאגה עמוקה" מהאצת הבנייה בגושי ההתנחלויות, וגם בארצות הברית הביעו אכזבה עמוקה מהמהלך. "הצעדים הללו אינם מסייעים, ואיננו רואים אותם כתורמים ליצירת האווירה הנדרשת להתקדמות במשא ומתן", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקאי בתדרוך לעיתונאים.

"כשישראל ביקשה מהקהילה הבינלאומית לגנות את ירי הטילים לא ראינו תגובות כל כך מהירות", אמר אתמול בערב גורם בירושלים, "זה מעיד על מעמדנו הבינלאומי, שנמצא בשפל המדרגה. כנראה שהנציגויות הזרות לא ממהרות לדווח על המצב הביטחוני בדרום ואם כן, זה לא עולה לרמה בכירה מספיק".

האצת בניית יחידות הדיור הוכרזה ביום שלישי, בתום ישיבת השמינייה בה נדונה תגובת ישראל לקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באונסק"ו. השרים החליטו על האצת בנייה של כ-2,000 יחידות דיור, באזורים שבכל הסדר עתידי יישארו בידי ישראל. כמו כן הוחלט להמשיך ולדון בנושא בכינוסים נוספים. בנוסף, החליטו שרי השמינייה להשהות למשך חודש את העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית, עד לדיון הבא בפורום השרים המצומצם.

עוד בנושא
"אכזבה קשה" בארה"ב בגלל האצת הבנייה בגדה
האצת הבנייה: הפלסטינים זועמים, ביש"ע מברכים
תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק"ו: האצת הבנייה
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully