וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל העם ביוון הפיל את וול סטריט; S&P צנח ב-2.8%

נמרוד הלפרן

1.11.2011 / 23:56

הודעתו המפתיעה של ראש ממשלת יוון בדבר משאל עם על תוכנית החילוץ האירופית, עוררה את חששות המשקיעים. דאו ג'ונס רשם נפילה של 2.5% ואילו נאסד"ק נסוג ב-2.9%

בורסות וול סטריט, אשר רשמו באוקטובר את הזינוק החודשי החד ביותר זה 20 שנה, פתחו את חודש נובמבר בירידות חדות לאחר שהודעתו המפתיעה של ראש ממשלת יוון כי יערוך בארצו משאל עם על תוכנית החילוץ האירופית, שבה ועוררה את חששות המשקיעים מפני חדלות פירעון של יוון
.
נתוני מקרו כלכליים שפורסמו בארה"ב, אשר הצביעו על האטה מפתיעה בצמיחת מגזר הייצור, ואשר הצטרפו לנתונים מאכזבים על מגזרי הייצור של סין ובריטניה שפורסמו מוקדם יותר ביום שלישי, הכבידו אף הם על המדדים.

מדד דאו ג`ונס, אשר עלה בחודש אוקטובר ב-9.6%, נפל ב-2.5%; מדד S&P 500 , אשר קפץ בחודש שעבר ב-11% - הזינוק החודשי החד ביותר מאז שנת 1991 - צנח ב-2.8%; מדד נאסד"ק , אשר השלים באוקטובר זינוק של 11%, נסוג ב-2.9%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות חדות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר עלתה ביום חמישי האחרון לרמתה הגבוהה ביותר מאז ראשית אוגוסט - צנחה ב-0.17% לרמה של 2% לאחר שירדה במהלך המסחר מתחת ל-2% בראשונה זה חודש.

חברי פרלמנט ממפלגת השלטון הסוציאליסטית ביוון מתמרדים נגד הודעתו המפתיע של ראש הממשלה, יורגוס פפנדראו, על כוונתו לערוך משאל עם לגבי תוכנית החילוץ האירופית, מחשש כי המהלך יביא לנפילת הממשלה, לפי דיווחים בתקשורת ביוון.
אחת מחברות הפרלמנט מהמפלגה הסוציאליסטית כבר הודיעה על הפסקת תמיכתו בממשלה ועל כוונתו לתמוך בקיום בחירות מוקדמות, וצמצמה בכך את הרוב הדחוק של הסוציאליסטים בפרלמנט ל-152 מושבים מתוך 300.

ואילו כשליש מחברי המפלגה קראו להקמת ממשלת אחדות לאומית כדי להבטיח את יישום תוכנית החילוץ. בה בעת, שישה חברים בכירים במפלגה הסוציאליסטית קראו להתפטרותו של פפנדראו.

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הודיע אמש כי בכוונתו לקיים משאל עם בארצו על תוכנית החילוץ האירופית שאושרה בשבוע שעבר על ידי מנהיגי אירופה. פפנדראו הוסיף כי בכוונתו לקיים גם הצבעת אמון בממשלתו בפרלמנט, כדי להבטיח את התמיכה במדיניותו לשארית כהונתו בת ארבע השנים המסתיימת בשנת 2013.

בה בעת, שר הבטחון של יוון, פאנוס בגליטיס, הציג היום יוזמה להחלפת כל צמרת הצבא, ובכלל זה הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר ומפקד חיל הים. על פי שמועות שעליהן דווח ביוון, נועד המהלך למנוע הפיכה צבאית במדינה. בחודש שעבר טען בגליטיס כי צבא יוון הקים "מדינה בתוך מדינה", לאחר שבחודש שעבר השתוללו קציני צבא בתוך משרד הבטחון במחאה על הרעה בתנאי הפנסיה של אנשי הצבא.

"יוון מהלכת על חבל דק"

"יוון מהלכת על חבל דק והדבר שב ומעורר את חוסר הוודאות בשווקים, אשר חוששים כי תוצאה שלילית של משאל העם תיאלץ את יוון לארגון מחדש את חובותיה באופן אגרסיבי יותר מהתספורת המתוכננת של 50%, או לחילופין תסלול את הדרך ליציאת יוון מגוש היורו", כתבו כלכלני בנק ברקליס קפיטל בדו"חות למשקיעים.

חברת דירוג האשראי פיץ' הזהירה כי משאל העם המתוכנן ביוון מאיים לפגוע ביציבות הפיננסית של גוש היורו כולו. בימים חמישי ושישי הקרובים תיערך בקאן שבצרפת פסגת מנהיגי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20), ובה צפויים לדון המנהיגים בצעדים הנדרשים לבלימת משבר החוב באירופה.

הצמיחה של מגזר הייצור בארה"ב רשמה במפתיע האטה באוקטובר, לפי נתונים שפורסמו היום בארה"ב, אשר הצטרפו לנתונים מאכזבים על מגזרי הייצור של סין ובריטניה שפורסמו מוקדם יותר היום.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב ירד באוקטובר לרמה של 50.8 נקודות לעומת 51.6 נקודות בחודש הקודם, מסרה היום חברת המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של המדד לרמה של 52 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

נתוני הייצור המאכזבים בארה"ב - הכלכלה הגדולה בעולם - מצטרפים לנתונים חלשים על מגזר הייצור שפורסמו היום בסין, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, ובבריטניה. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בסין ירד באוקטובר לרמה של 50.4 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2009 - לעומת 51.2 נקודות בספטמבר. מדד מגזר הייצור של בריטניה ירד באוקטובר לרמה של 47.4 נקודות - שפל של 28 חודשים - לעומת רמה של 50.8 נקודות בספטמבר.

ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) בארה"ב החלה היום את פגישת הריבית בת היומיים. הבנק המרכזי צפוי לפרסם מחר את החלטת הריבית, ולפי התחזיות יותיר את הריבית ללא שינוי.

עונת הדו"חות הרבעוניים בוול סטריט נמשכת והחברות שכבר דיווחו על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השלישי של השנה מציבות את החברות הגדולות בארה"ב במסלול לרבעון 11 ברציפות שבו הן רושמות רווחים גבוהים יותר מתחזיות האנליסטים.

כ-75% מהחברות הנכללות במדד המניות S&P 500 שפירסמו את דו"חות הרבעוניים מאז ה-11 באוקטובר דיווחו על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים ברבעון השלישי, לפי נתונים של ספקית המידע הפיננסי בלומברג.

פייזר , חברת התרופות הגדולה בעולם, דיווחה היום כי רווחיה הרבעוניים זינקו פי ארבעה הודות לצמיחה של 7.5% במכירות. החברה גם העלתה את תחזית הרווח השנתי ל-2011.

ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר, שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב, דיווחו על מכירות נמוכות מהצפוי בארה"ב בחודש אוקטובר. ג'נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, דיווחה על מכירות של כ-187 אלף כלי רכב בארה"ב בחודש שעבר, עלייה של 1.7% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה על מכירות של 167 אלף כלי רכב, צמיחה של 6.2% לעומת אוקטובר 2010. קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, דיווחה על זינוק של 27% במכירות בחודש שעבר ל-114 אלף כלי רכב. תחזיות האנליסטים היו לגידול של לפחות 6.6% במכירות ג'נרל מוטורס ופורד, וצמיחה של 28% במכירות קרייזלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully