וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב-סרן הודח מקורס יוקרתי לאחר שהעתיק עבודה

28.10.2011 / 18:17

סגל הפיקוד של הקורס הבחין כי אחת העבודות שהוגשה ע"י הקצין כמטלה, זהה באופן חריג לעבודה נוספת שהוגשה קודם לכן על ידי חניך אחר. בבירור שנערך לו הודה הקצין כי עשה זאת מחוסר זמן

התנהגות לא נאותה: רב סרן שהשתתף בקורס היוקרתי למפקדים פו"ם (פיקוד ומטה) העתיק עבודה מחברו והגיש אותה כשלו. הדבר התגלה לסגל הקורס, ולאחר בירור משמעתי הודח הקצין.

הסיפור החל כאשר סגל הפיקוד של הקורס הבחין כי אחת העבודות שהוגשה על ידי הקצין כמטלה, זהה באופן חריג לעבודה נוספת שהוגשה קודם לכן על ידי חניך אחר. סגל הקורס הזמין את הקצין לשיחת בירור, במהלכה הוצגו בפניו העובדות, לפיהן פרטים רבים בעבודתו זהים לעבודה אחרת.

החניך מיהר להודות בהאשמות שיוחסו לו, אך ניסה לתרץ את המעשה בשל עומס העבודה ולחץ הזמנים. הסבריו של החניך לא התקבלו, והוא הועלה לוועדת הערכה בראשות מפקד קורס פו"ם – תת-אלוף הראל כנפו, שלאחר ששמע את הסבריו החליט להדיח אותו מהקורס. גורמי צבא מעריכים כי עתידו הצבאי של הקצין שהודח מהקורס מוטל בספק בשל האירוע, ולא מן הנמנע שהוא יועלה לוועדת התרת חוזה.

גורם צבאי המצוי בפרטי האירוע מסר כי הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הנחה עם כניסתו לתפקיד להחמיר בענישה של אירועים שקשורים לאמינות וליושר המפקדים בכלל, ובפרט עם קצינים שמיועדים למסלול ארוך טווח בצה"ל.

בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים בהם נתפסו קצינים מעתיקים בעבודות במהלך קורסים. באחד המקרים נתפס רב צבאי בכיר, שטען בשימוע כי העתיק עבודה מחבר שאף הוא העתיק עבודה – ועל כן חשב שהעתקה בקורס היא נורמה מקובלת. מפקדיו לא שוכנעו על ידי הסבריו, והדיחו אותו מהקורס.

תגובת דובר צה"ל טרם התקבלה.

עוד באותו נושא
אישום: קצין צה"ל הורה לחייל לדרוס פלסטיני
אל"מ העתיק קבצים מסווגים והודח מצה"ל
קצין מג"ב חשוד בביצוע עבירות מין בקטינות


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully