וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: הנחישות הגרעינית של אירן - איום כבד ביותר

28.10.2011 / 13:13

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון מבהיר כי ישראל לא חשופה לאיום מידי מצד טהרן, אך מדגיש כי יש להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות. על תקיפה באירן: "כל האופציות פתוחות"

ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, האלוף במיל' עמוס גלעד, טען היום (שישי) כי יש להציב את הנושא האירני בראש סדר העדיפויות. בהרצאה שנשא במסגרת אירוע "הקתדרה בשישי" במכללה האקדמית באשקלון, אמר גלעד כי "האיום המרכזי הקיים כעת על ישראל הוא אירן. לא קיים איום גרעיני מיידי, אך בהחלט יש מוטיבציה גבוהה ונחישות לכך".

עוד אמר אלוף גלעד כי "אירן נחושה להשיג נשק גרעיני וזה איום מאוד כבד על המדינה. אם הם ישיגו זאת, זה מהפך אדיר. מעולם לא התמודדנו עם כל כך הרבה חזיתות, וכרגע זה רק תיאורטי. מעולם לא היינו עם סימני שאלה כה רבים. צריך לדעת לתעדף במה לטפל קודם. לדעתי מדובר בחזית האירנית. ראש הממשלה נתניהו היה הראשון ששמע מהמודיעין את התחזית שאירן הולכת לנתיב של טילים וגרעין. היה קשה להעביר הערכה זו כיוון שדחו אותה בכל מקום. נתניהו רואה בכך איום אדיר. שר הביטחון ברק מבין את עומק האיום. האיום הזה הוא מרכזי וכבד".

עוד בנושא:

נגד תקיפה ישראלית? רוסיה מכרה משבשי מכ"מ לאירן
דגן: אירן תוביל למירוץ חימוש גרעיני במזה"ת
"תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"
נתניהו: "שטנת האייתוללות מחזקת את עמידתנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו רואה בכך איום אדיר". אלוף במיל' גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

גלעד הוסיף כי "לישראל אין מקום תחת השמש במזרח התיכון בעיני האירנים. יש לנו ניסיון רע עם יחס שחצני של הישראלים לאמירות הבאות מבחוץ. חמינאי אומר שלישראל אין מקום, אירן צריכה להיות מבחינתו אימפריה ושוות כוח למעצמות על כמו ארצות הברית. המוטיבציה הזו מניעה את אירן לפתח יכולות של טילים. עד עכשיו האירנים העשירו אורניום. היום המצב הוא שהם מצויים על קו זינוק – יש אורניום, יש ידע, אך הם לא יוצרים זאת כיוון שבכל פעם יוצאים פרסומים על כך בתקשורת ולא ביוזמתם".

על השאלה "על אילו פרקי זמן של איום אנחנו מדברים?" השיב גלעד כי "מרגע שהאירנים יחליט שהשתנה מאזן הכוחות" ואילו על השאלה "האם על ישראל לתקוף באירן?", השיב גלעד: "כל האופציות פתוחות".
.
ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון התייחס גם ל"אביב הערבי" ואמר בנושא זה כי "השלום עם הערבים הוא הישג גדול מאוד בראייה צבאית. הוא שלום קר. השלום עם מצרים מאפשר לישראל לא לעמוד מול קואליציה במצרים כנגדה. יש לו משמעות ביטחונית עצומה, אך זה המצב נכון לעכשיו. זו פעם ראשונה שקיים מצב בו יתקיימו בחירות במצרים עוד 30 יום, ויש רק הערכות מה יקרה שם ולא מצב של קרוב לוודאות. למרות זאת אני רואה באופק 'אביב ערבי' מאוד מסוכן. יש התפתחויות חסרות תקדים עם כל ההנהגה בעולם הערבי".

בנוגע לחמאס אמר גלעד כי "חמאס הוא חלק מהאחים המוסלמים. החזון של האחים המוסלמים הוא לכונן אימפריה איסלמית על חשבון המשטרים האחרים - של מובארק ומחליפו, אסד, ובמקומו צריכה להיות אימפריה אחת. חמאס רוצה להשתלט על הגדה המערבית ולסלק את אבו מאזן".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully