וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פארק SeaWorld מפר את החוקה ומשעבד לווייתנים"

27.10.2011 / 6:19

ארגון שנוי-במחלוקת למען זכויות בעלי חיים תובע פארק לחיות תת-ימיות בסן דייגו, בתואנה כי הוא מפר את התיקון ה-13 לחוקה: האיסור על עבדות. הנהלת הפארק לא מתרגשת, בינתיים

עמותה אמריקאית לזכויות בעלי חיים הגישה אמש (רביעי) תביעה נגד סניף של גן החיות התת-ימיות, "SeaWorld", בסן-דייגו, קליפורניה. התובעים אמרו כי הפארק פוגע בזכויותיהם של לוותינים מסוג קטל - Orcinus orca, או בפשטות: Killer whale, כמו גיבור הסרט "לשחרר את ווילי". העמותה טוענת כי המאמנים מפרים את התיקון ה-13 לחוקה האמריקאית, האוסר על עבדות.

"כל חמשת הלווייתנים נלכדו באכזריות, ונלקחו ממשפחותיהם כתינוקות", אמרה נשיאת הארגון "אנשים למען טיפול מוסרי לבעלי חיים" (PETA), אינגריד ניוקירק. לדבריה, "החופש של הלווייתנים נגזל מהם. מחזיקים אותם במכלי בטון קטנים ומכריחים אותם לבצע טריקים מטופשים". לפי כתב התביעה, ארבעה מן הלווייתנים נלכדו מול חופי איסלנד, והחמישי בצפון-מערב האוקיינוס השקט.

לוויתנים מסוג לוויתן גדול ספיר ליד סידני, אוסטרליה, בתחילת עונת נדידת הלוויתנים צפונה, 23 יוני 2011. Cameron Spencer, GettyImages
"התביעה "שערורייתית, ומזלזלת בבני האדם שהיו מוחזקים כעבדים"/GettyImages, Cameron Spencer

הנהלת הפארק הצהירה בתגובה כי ניסיונו של ארגון PETA "להרחיב את התיקון ה-13 לחוקה, שמטרתו להגן על זכויות אדם, להגנה על זכויות בעלי חיים, הוא חסר בסיס ומעליב". עוד הוסיפה ההנהלה כי החזקת הלווייתנים בשבי מלמדת את הציבור על היונקים הימיים ומחנכת אותם. לדברי חוקר בחוג למשפטים באוניברסיטת סן דייגו, פרופ' דייויד סטיינברג, התביעה "שערורייתית, ומזלזלת בבני האדם שהיו מוחזקים כעבדים".

ארגון PETA כבר נקט בעבר בצעדים פרובוקטיביים כדי לקדם את זכויות בעלי החיים. לפני כשנה זרק חבר הארגון עוגה בפניו של שר קנדי, במחאה על ציד כלבי-ים, ובשנת 2003 ערך הארגון קמפיין ובו השווה את תעשיית הבשר לשואה. בשנים האחרונות עלתה קרנה של עמותת PETA, עקב קמפיין שכותרתו "אעדיף ללכת בעירום מאשר ללבוש פרווה", לטובתו דיגמנו סלבריטאים בעירום. בין המשתתפים ניתן למנות את הדוגמנית והמגישה האיטלקיה אליזבטה קנאליס והשחקנית קירסטן ג'ונסון.

עוד באותו נושא
בעירום למען החיות: האקסית של קלוני בקמפיין Peta
למען זכויות בעלי חיים: סין סגרה 7 גני חיות
ספרד: חיות מתות בהפגנה למען בעלי חיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully