וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולים ייאבקו: "סל התרופות - בשפל חסר תקדים"

אריאל נוי

26.10.2011 / 20:35

תחת הכותרת "מדינת ישראל משחקת לנו בבריאות", יפגינו ארגוני החולים על השחיקה החמורה שחלה, לטענתם, בתקציב סל הבריאות. "הרפואה הופכת להיות זמינה רק לעשירים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: האגודה לזכויות החולה, עריכה: טל רזניק)

לקראת ישיבתה הראשונה של ועדת סל התרופות, שתתקיים ביום ראשון במשרד הבריאות בירושלים, הכריזו היום (רביעי) ארגוני החולים על יציאה למאבק ציבורי. מטרת המחאה, שתתקיים תחת הכותרת "מדינת ישראל משחקת לנו בבריאות", היא הגדלת תקציב סל התרופות, כך שייתן מענה תרופתי טוב יותר לציבור בישראל. לטענת החולים, ועדת הסל איננה רלוונטית והתקציב הנוכחי מעמיק את הפערים החברתיים.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום, אמר חבר הכנסת לשעבר חיים (ג'ומס) אורון, שכיהן בעבר כיושב ראש השדולה לבריאות הציבור והיה חבר בוועדה המייעצת של האגודה לזכויות החולה כי ?זהו רצף של מאבקים על הסדר החברתי והמאבק הזה הוא אחד המהותיים".

לטענת שמוליק בן יעקב, חבר הנהלה באגודה לזכויות החולה ומרכז הקואליציה של ארגוני הזכות לבריאות, חלה שחיקה בתקציב סל התרופות. "300 מיליון שקלים הוא התקציב הנמוך ביותר בשנים האחרונות, עם זאת השנה הוגש לוועדה מספר חסר תקדים של למעלה מ- 600 תרופות וטכנולוגיות חדשות, מה שמראה על החוסר המצטבר שחל בשנים האחרונות בגלל הצמצום בתקציב", הוא אומר.

עוד באותו הנושא:
מאבק בצמצום סל התרופות: "להקדים תרופה למכה"
החולים כבר הפסידו 25 מיליון שקל

פרופ' מנחם פיינרו, לשעבר יו"ר וועדת סל התרופות בשנים 2008 ו- 2009 וכיום חבר הנהלה באגודה לזכויות החולה, תקף את מדיניות הממשלה ואמר כי ?תקציב סל התרופות הגיע לשפל חסר תקדים השנה, כאשר רק אחד מכל ארבעה חולים יממש את הזכות שלו לתרופות".

הוא הוסיף כי "עם הסכום שעומד כיום לוועדת הסל- הכנסת תרופות לסל הולכת להיות משימה בלתי אפשרית. מהניסיון שהיה לי - ולי עמדו בזמנו 450 מיליון שקלים - היה קשה מאוד להתמודד עם כמות החולים והתרופות. כיום הקצתה המדינה סכום זעום של 300 מיליון שקלים והמשמעות היא הפקרה של מאות אלפי חולים ללא תרופות חיוניות, שאינם יכולים לחיות חיים נורמאליים עם מחלתם".

מנתונים שהציגו נציגי הארגונים הבוקר, עולה כי 14% מהאזרחים המבוגרים בישראל מוותרים על תרופות וטיפולים רפואיים בגלל קשיים כלכליים, שיעור הגבוה פי שלושה מהממוצע באירופה. "השחיקה המתמשכת בתקציב סל התרופות מונעת מתרופות וטכנולוגיות רבות, חלקן מצילות חיים, להיות כלולות במסגרת הסל, ובכך אזרחים רבים אינם יכולים לרכוש אותן במסגרת קופות החולים. במצב זה, מי שאין לו ביטוח רפואי פרטי, ומי שאין לו כסף לא יכול לממן לעצמו טיפול רפואי, והרפואה הופכת להיות זמינה רק לעשירים", אמר בן יעקב.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully