וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'יש דין' על דברי אלון: חוסר אונים מול תג מחיר

יהושע בריינר

26.10.2011 / 0:13

משמאל וימין הגיבו על דבריו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון היוצא אודות ההסלמה בקרב פשעי השנאה של הימין הקיצוני. המתנחלים מברכים על סיום תפקידו: "שבר שיאי התנכלות למתיישבים"

תגובות סוערות, בין אם של תומכים ובין אם מתנגדים, נרשמו אתמול (שלישי) לנוכח דבריו של מפקד אוגדת יהודה ושומרון היוצא, תת-אלוף ניצן אלון, שאמר בטקס עזיבתו את האוגדה בבית אל כי "ייתכן שצה"ל יידרש לפעול תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים אך מתרחבים בקרב החברה הישראלית. כבר היום מיעוט שולי במניינו אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר' אך מגיעים לכדי טרור".

תא"ל ניצן אלון. דובר צה"ל
הקצין המוערך סיים תפקידו באוגדה, המתנחלים מרוצים. תא"ל ניצן אלון/דובר צה"ל

עמותת "יש דין" תמכה בדבריו של אלון ואמרה כי יש צורך להגביר את האכיפה כנגד הטרור היהודי. מנכ"ל העמותה, חיים ארליך, אמר כי "גם בכירים בצבא חשים דאגה עמוקה, תסכול וחוסר אונים בהתמודדות עם אלימות מתנחלים, הגוברת ומחריפה בעת האחרונה. צה"ל ומשטרת ישראל כושלים במילוי תפקידם כאוכפי החוק בגדה המערבית. על פי נתוני 'יש דין', יותר מ-90% מתיקי החקירה בדבר עבירות שמבצעים ישראלים נגד פלסטינים בשטחי הגדה כלל אינם מגיעים לכדי כתב אישום".

"לא נפל דופי בעשייתך הביטחונית"

מנגד, בוועד מתיישבי יהודה בירכו על העזיבה. "במהלך כהונתו של אלון שבר צה"ל שיאים של התנכרות להתיישבות היהודית וקירבה שערורייתית למנגנוני 'הביטחון' של האויב. התבטאויותיו המוטות בגלוי שמאלה, הפכו אותו לפוליטיקאי במדים". בוועד המתיישבים בשומרון גם בירכו על עזיבת אלון, ואמרו כי "מדיניותו הרופסת כלפי פורעי סדר ערביים, התבטאויות שלימדו על תפיסת עולם שמאלנית מובהקת ומלחמה בהתיישבות היהודית הביאו, לצערנו הרב, לקרע גדול ומשבר אמון בין הצבא למנתחלים".

במהלך הטקס עצמו פנה מפקדו של אלון, אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי, אל הקצין הבכיר, ואמר לו כי הוא "מוצא לנכון גם מעל במה זו, בסיום תפקידך, לגנות את אותם אנשים, כולל נבחרי ציבור בכירים, שהלכו שבי אחר שמועות ויצאו בהצהרות שכל קשר בינן לבין המציאות אפילו לא מקרי. אנחנו, אלה הקרובים לעשייה הביטחונית היומיומית והמכירים את פועלך, עשייתך ואמירותיך, יודעים שלא נפל בהם כל דופי". את אלון יחליף בתפקיד תת-אלוף חגי מרדכי, בעוד שגורלו של אלון, שסיים עתה את תפקידו השני כתת-אלוף, טרם נקבע.

עוד בנושא
אחרי ההתנכלויות, המתנחלים יצדיעו לתא”ל אלון
הרמטכ”ל: ”הפגיעה בניצן אלון אינה מקובלת”
מפגינים מול האוגדונר: ”תא”ל אלון - אייכמן בעברית”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully