וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטפונות מציפים את בנגקוק: מפנים את המפונים

מי המונסונים מציפים את בירת תאילנד, לאחר שכבר הרגו לפחות 350 בני אדם במדינה. היום הגיעו המים גם למרכזים אליהם פונו אלפי אזרחים, בהם שדה תעופה גדול, והרשויות נאלצו לפנותם שוב

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

תאילנד ממשיכה להתמודד עם השטפונות הקשים ביותר שפקדו את המדינה ב-50 השנים האחרונות. ההצפות האדירות, שנגרמו עקב חודשים של גשמי מונסון כבדים בצפון המדינה, הביאו עד כה למותם של למעלה מ-350 בני אדם, והגיעו בימים האחרונים עד לבירה בנגקוק. אזורים שלמים בפרברי העיר ובכפרים הסמוכים לה הוצפו במים, למרות מאמצי המנע של הרשויות, שהורו על הצבת שקי חול וחפירת תעלות סביב השכונות המיושבות.

השטפונות בתאילנד - עוד כותרות:
שגריר ישראל בתאילנד על השטפונות: "המצב יחמיר"
אלבום תמונות: חילוץ חתולים וכלבים מהשיטפון

בנגקוק בירת תאילנד מוצפת על ידי שטפונות, אוקטובר 2011. רויטרס
השטפונות צפויים להימשך לפחות עוד חודש/רויטרס

למעלה מ-1,700 מרכזי פינוי הוקמו באזורים הפגועים בצפון ומרכז תאילנד, ויותר מ-113,000 תושבים שנאלצו להתפנות מבתיהם כבר שוהים בהם. בבנגקוק, הוסב שדה התעופה הבינלאומי הישן, דון מואנג, לעיר אוהלים ענקית עבור המפונים - אלא שהיום (שני) כבר הגיעו מי השטפונות אל נמל התעופה עצמו - אחד משני הנמלים המרכזיים בעיר - והרשויות החלו בפינוי המפונים למקלטים אחרים.

מרכז הפינוי הגדול ביותר בעיר, שהוקם באוניברסיטת ת'אמאסאט ושימש עד כה מקלט לכמעט 4,000 בני אדם, הוצף אף הוא במים. דייריו - בהם גם נשים וילדיהן בני יומם - נאלצו גם הן לנדוד למקום מקלט חדש במרכז הבירה.

בנגקוק בירת תאילנד מוצפת על ידי שטפונות, אוקטובר 2011. רויטרס
הכבישים המהירים באזורים הגבוהים יותר בעיר הפכו למגרשי חניה מאולתרים/רויטרס

ראש הממשלה, יינגלוק שינאווטרה, אמרה בסוף השבוע כי עלולים לחלוף בין ארבעה לשישה שבועות עד לירידת מפלס המים בחלק מהאזורים שנפגעו, ואף הורתה על פתיחת סכרים סביב עיר הבירה, כדי להסיט את מי השיטפונות לים. בינתיים, ממשיכים תושבי בנגקוק להימלט מהמים הגואים, והכבישים המהירים באזורים הגבוהים יותר בעיר הפכו למגרשי חניה מאולתרים.

נזקי ההצפות עלולים להגיע לכשני מיליארד דולרים, ולמרות כל המאמצים, גורמים רשמיים בתאילנד מעריכים כי הגרוע מכל עדיין לפניהם.

בנגקוק בירת תאילנד מוצפת על ידי שטפונות, אוקטובר 2011. רויטרס
גורמים רשמיים בתאילנד מעריכים כי הגרוע מכל עדיין לפניהם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully