וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיליקס מפסיק להדליף: "החרם גמר לנו את הכסף"

ג'וליאן אסאנג', מייסד האתר שחשף את מסמכי מחלקת המדינה, הודיע שפעילותו תיפסק עד להודעה חדשה, כל עוד לא יימצא פתרון לחרם של הבנקים וחברות האשראי עליו, שמונע ממנו לגייס תרומות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

אתר ההדלפות ויקיליקס, שעמד בין היתר מאחורי פרסום רבע מיליון מסמכים חסויים של מחלקת המדינה האמריקאית במהלך השנה האחרונה, יפסיק עד להודעה חדשה את פעילותו בתחום חשיפת המידע, ויתמקד בתקופה הקרובה רק במלחמה בחרם הכלכלי המוטל עליו, ובגיוס כספים לפעילותו. כך הודיע היום (שני) מייסד הארגון, ג'וליאן אסאנג', במסיבת עיתונאים שכינס בלונדון.

פרסומי ויקיליקס - כותרות אחרונות בוואלה!:
המסמכים נחשפו במלואם ללא צנזורה, "פרטי סוכנים ישראלים דלפו"
"סכנה לחיי יהודי בגדד שפרטיהם פורסמו בוויקיליקס"
"צה"ל אישר: אנו מחסלים מחבלים באמצעות מזל"טים"
"אוסטרליה לא תמכה בישראל באו"ם בגלל פרשת מבחוח"

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', מודיע על הפסקת פעילות האתר במסיבת עיתונאים, לונדון, 24 באוקטובר 2011. רויטרס
"חרם שרירותי ונפשע". ג'וליאן אסאנג', היום במסיבת העיתונאים בלונדון/רויטרס

אסאנג' הסביר כי בגלל החרם שהובילו ממשלות ברחבי העולם, ובראשן הממשל האמריקאי, איבד הארגון את הגישה לרוב ערוצי המימון שלו - בנקים, חברות אשראי וחברות סליקה מקוונת, בהם "פייפל", "ווסטרן יוניון", "בנק אוף אמריקה", "ויזה" ו"מאסטרקארד", שדרכם זרמו לארגון כספי תרומות. בעקבות זאת, לדבריו, איבד ויקיליקס כ-95% מהכנסותיו, שעמדו על 100,000 דולרים לחודש בשנת 2010, וכיום אינן עולות על 6,000-7,000 דולרים בחודש. הנזק המצטבר, לדבריו, מגיע לסכום הנע בין 40 ל-50 מיליון דולרים.

אסאנג', שעדיין מצוי בלבו של מאבק משפטי מקביל נגד הסגרתו מבריטניה לשבדיה, שם הוא חשוד באונס, הוסיף כי "החרם השרירותי והנפשע הזה" מהווה "איום קיומי" על האתר, שבימים אלו מכלה את חסכונותיו האחרונים, ואם לא תימצא דרך לעקוף אותו עד סוף השנה, הארגון "פשוט יחדל להתקיים".

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', מודיע על הפסקת פעילות האתר במסיבת עיתונאים, לונדון, 24 באוקטובר 2011. רויטרס
"איבדנו 95% מההכנסות"/רויטרס

בהודעה שפורסמה במקביל מטעם ויקיליקס, נאמר כי "החרם מנוגד לכל הליך ציבורי מקובל ומסודר. הוא מנוגד לדמוקרטיה ונטול שקיפות. ממשלת ארה"ב בעצמה מצאה כי אין כל בסיס חוקי להטיל חרם כזה - ובכל זאת, הוא נמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully