וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב השיבה השגריר מסוריה: "מאיימים על חייו"

24.10.2011 / 14:41

נקודת שיא חדשה בקרע בין וושינגטון לדמשק. במחלקת המדינה הסבירו כי רוברט פורד הוחזר הביתה בגלל ההסתה הגוברת נגדו מצד השלטון בדמשק: "בשלב זה איננו יכולים לומר מתי יוחזר"

שגריר ארצות הברית בסוריה, רוברט פורד, עזב את המדינה במהלך סוף השבוע האחרון ושב לארה"ב, בגלל מידע מהימן שהצביע על איום על חייו - כך אישרו בצהריים (שני) במחלקת המדינה, לאחר שבמהלך הבוקר נפוצו דיווחים שונים בנושא. "השגריר הוחזר לוושינגטון בגלל איומים רציניים נגד ביטחונו האישי בסוריה", אמר דובר מחלקת המדינה, מארק טונר. "בשלב זה, איננו יכולים לומר מתי ישוב לסוריה. זה יהיה תלוי בהערכתנו לגבי מסע ההסתה שמוביל הממשל הסורי נגד השגריר פורד, ובמצב הביטחון בשטח".

ההתקוממות בסוריה - עוד כותרות:
25 נהרגו בהפגנות בסוף השבוע: "קדאפי גמור, כעת תורך"
סוריה: "יש לנו הוכחות - ישראל מחמשת המפגינים"
רוסיה וסין סיכלו גינוי סוריה במועצת הביטחון של האו"ם

שגריר ארה"ב בסוריה, רוברט פורד (מימין), במפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד, דמשק, ינואר 2011. רויטרס
פורד/רויטרס

בהמשך הבהירו במחלקת המדינה כי בשלב זה אין כל תוכניות לגרש את השגריר הסורי מוושינגטון. כשנשאל אם יש כוונה כזו, השיב גורם בכיר בממשל: "לא בשלב זה".

שהותו של פורד בסוריה הייתה מלווה בחודשים האחרונים בשורה של חיכוכים עם הממשל הסורי, עקב התעקשותו לערוך סיורים בערים שתושביהן מתקוממים נגד השלטון, אף שדמשק אסרה עליו לעשות זאת. זכור במיוחד ביקור שלו בחודש יולי בעיר חמה, שם התקבל בתשואות על ידי המפגינים. בשבועות האחרונים נערכו מול השגרירות האמריקאית כמה הפגנות אלימות נגד ארה"ב של תומכי הנשיא בשאר אסד, ובאחד המקרים אף פרצו כמה מפגינים אל תוך השגרירות.

"ההסתה הלכה והחמירה"

"הוא עזב את המדינה בשבת", מסר לרויטרס מקור דיפלומטי אמריקאי, והוסיף כי ההסתה נגדו מצד השלטון הלכה והחמירה: "בימים האחרונים הופיעו באמצעי התקשורת הממלכתיים מאמרים אפילו יותר מסיתים נגדו מהרגיל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה של תומכי בשאר אסד מול שגרירות ארה"ב, דמשק, סוריה, 8 ביולי 2011. AP
הפגנה של תומכי אסד מחוץ לשגרירות ארה"ב בדמשק, ביולי השנה/AP

היחסים בין ארצות הברית לסוריה, שהגיעו לשפל המדרגה בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש, חוו עדנה מחודשת ב-2009, עם כניסתו של הנשיא ברק אובמה לתפקיד. אובמה אף שיגר בינואר האחרון את פורד לדמשק, כדי לאייש את השגרירות שננטשה ב-2005 ונותרו בה נציגים זוטרים בלבד. ואולם, היחסים הידרדרו מחדש מאז החלה ההתקוממות נגד שלטונו של אסד במרץ, וביתר שאת לאחר שאובמה קרא לאסד לפרוש מתפקידו לפני כחודשיים.

בראיון שהעניק בחודש שעבר לרויטרס, אמר השגריר פורד כי להערכתו, אסד הולך ומאבד תמיכה בציבור הסורי, ובהמשך הדיכוי האלים של ההתקוממות, הוא מסתכן בהתפוררות של החברה הסורית לכדי מחלמת אחים בין פלגים אתניים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully