וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בארגנטינה: פרננדז נבחרה לכהונה שנייה

כריסטינה פרננדז-קירשנר, רעייתו של הנשיא לשעבר והנשיאה המכהנת, נבחרה לכהונה שנייה בתפקידה - כך עולה מספירה של 15% מהקולות, כשהיא זוכה ל-53% מקולות המצביעים, בפער גדול ממתחריה

נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדז-קירשנר, נבחרה הלילה (שני) לכהונה נוספת בתפקידה – כך עולה מספירה של כ-15 אחוזים מקולות הבוחרים. על פי המדגם, פרננדז זכתה לתמיכת 53.04% מהמצביעים, בעוד שמועמד המפלגה הסוציאליסטית, הרמס בינר, זכה ל-16.9% תמיכה בלבד. על פי התוצאות האלה, פרננדז תזכה לכהונה שנייה בת ארבע שנים בתפקידה.

פרננדז היא אלמנתו של הנשיא לשעבר נסטור קירשנר, שכיהן כנשיא בין השנים 2003-2007, ומת בשנה שעברה מהתקף לב. המומחים הפוליטיים במדינה מעריכים כי היא הצליחה להיבחר לכהונה שנייה בתפקידה, בין היתר בזכות הצמיחה הגבוהה אליה הצליחה להביא את המדינה השנייה הגדולה בדרום-אמריקה – שמונה אחוזים בשנה, וכן בשל היעדר מועמדים ראויים ובולטים בקרב האופוזיציה.

כריסטינה קירשנר. רויטרס
זכתה לניצחון סוחף. פרננדז-קירשנר/רויטרס

הנשיאה, נציגת המרכז-שמאל הידועה בזכות יכולותיה הרטוריות המרשימות, הלאימה במהלך כהונתה הראשונה את קרנות הפנסיה הפרטיות, העלתה את מס הייצוא על סויה, והגבילה את מכסות הייבוא של חיטה ותירס. לטענת החקלאים במדינה, הצעדים הללו פגעו בהשקעה בתחום עיסוקם – אחד מענפי הכלכלה הבולטים בארגנטינה. בתפקידיה הקודמים כיהנה פרננדז-קירשנר כסנאטורית מטעם בואנוס איירס, ולפני כן מטעם סנטה קרוז. יש לה שני ילדים, מקסימו ופלורנסיה, והיא עורכת דין בהכשרתה.

פרננדז הצביעה עוד בשעות הבוקר בסמוך לביתה שבסנטה קרוז. היא הגנה על המדיניות הכלכלית שלה, שלטענתה הצליחה להביא לצמיחה יציבה בארגנטינה בשעה של משבר כלכלי עולמי. "כשאתה מסתכל על מה שקורה בעולם, אתה יכול להיות גאה בהיותך ארגנטיני", אמר פרננדז מחוץ לקלפי בו הצביעה בבית ספר מקומי.

(עדכון ראשון: 00:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully