וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מתרחב? אחיות בוולפסון נטשו מחלקות

אריאל נוי

23.10.2011 / 9:38

לטענת האחיות, הצעד נעשה מאחר וההנהלה לא עמדה בסיכומים. על רקע חזרתם לעבודה תחת צו בית משפט, מחריפים הרופאים המתמחים את מאבקם תחת הכותרת "המדינה נלחמת על בריאותה"

האחיות במחלקות הפנימיות בבית החולים וולפסון בחולון נטשו לפני זמן קצר (ראשון) את המחלקות. זאת, לטענתן, במחאה על כך שהנהלת בית החולים לא ממלאת את ההסכם עליו חתמה עם האחיות, לפיו לא תהיה חריגה בתפוסה בבית החולים וכי מספר האחיות יוגדל.

אילנה כהן, יו"ר ההסתדרות האחיות, מסרה לוואלה! חדשות כי "מעל 50 חולים שוכבים במחלקה פנימית של בית חולים והתקן הוא 38, אנחנו סיכמנו על 42 חולים. עד היום חסר שם איוש של 24 אחיות". היא הוסיפה כי "לא נסכים שוב למצב ששוכבים 60 – 70 חולים במקומות לא ראויים. זה לא מאבק על שכר זה מאבק על תנאים לאחיות שקורסות ולטיפול טוב יותר לחולים".

לטענת כהן, בהסתדרות מתכוונים להחריף את מאבק בכל בית חולים שתהיה בו בעיה. "הכרזנו על סכסוך עבודה בבית חולים וולפסון שזה אומר בתוך שבוע בית החולים יהיה מושבת", הוסיפה.

עוד על מאבק המתמחים:
המתמחים יעתרו: "ביטול ההתפטרות אינו חוקי"
צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים
ליצמן: "אשקול זירוז גיוס רופאים שלמדו בחו"ל"
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההצעות נותנות העדפה מוחלטת לרפואה הפרטית". האחיות השובתות, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הרופאים המתמחים מסלימים את מאבקם, הפעם, תחת הכותרת "המדינה נלחמת על בריאותה". מחר יקיימו המתמחים וסטודנטים לרפואה הפגנה ברחבת בית אריאלה בתל אביב. בהזמנה נכתב כי הציבור, רופאים ואזרחים, מוזמנים "לומר לקברניטי המדינה שבריאות ציבורית טובה זה חלק בלתי נפרד מהצדק החברתי אותו אנו דורשים".

נציגי הרופאים המתמחים הודיעו אמש כי לא ישובו לשולחן הדיונים עם האוצר. "נציגות המתמחים אינה רואה טעם לדון בהצעות האוצר המובילות להרס שירותי הרפואה הציבורית ולפגיעה בחולים", נכתב בהודעה מטעמם.

בעקבות החלטת בית הדין לעבודה להחזיר את הרופאים המתמחים לעבודה, חזרו הרופאים במרכז הרפואי איכילוב לעבודה כשהם נושאים שלטים עם הכיתוב "עובדי כפייה". ד"ר אבי גדות, מתמחה במחלקת נוירולוגיה, אמר לוואלה! חדשות כי "רוח כולנו נפלה משהו בשבוע באחרון. חזרנו לעבודה בתחושות קשות מאוד שאין צדק ושהמלחמה בממסד על סף הבלתי אפשרית".

לטענת ד"ר גדות "ההצעות נותנות העדפה מוחלטת לרפואה הפרטית ודורשות מהמתמחים להוסיף שעות עבודה על 300 השעות שמתמחה משועבד להן מדי חודש. האם יש אדם אחד במדינה המסכים לקבל טיפול רפואי ממתמחה מותש פיזית ונפשית?".

עוד טען ד"ר גדות כי "מצב זה הוא מסוכן לחולים ואיננו מוכנים לשתף פעולה גם במחיר של ויתור על תוספות שכר. כסף אינו הכול בחיים ובייחוד כשמדובר בהצלת חיים. נדון מחדש רק בהצעות שישפרו את הרפואה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully