וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים בלונדון: קתדרלת סנט פול נסגרה

זה שבוע שהמחנה מחוץ לכנסייה הולך גדל, ואתמול החליטה הנהלת הקתדרלה, מסיבות "בטיחותיות ותברואתיות", לסגור אותה לראשונה ממלחמת העולם. ארה"ב: עצורים בניו יורק, פינוי בקליפורניה

בלונדון בירת בריטניה נמשכות היום (שבת) שיחות קדחתניות בין הרשויות העירוניות להנהלת קתדרלת סנט פול, אחד האתרים הידועים בעיר המושך מדי יום אלפי מבקרים, בנוגע להחלטה שהתקבלה אתמול לסגור את הקתדרלה למבקרים - לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה - בגלל מחנה האוהלים שהקימו מפגינים בחזית הכנסייה, במסגרת גל המחאה העולמי בהשראת "כיבוש וול סטריט" בניו יורק והפגנות הצעירים בספרד.

מחנה האוהלים שהוקם בשבת בחזית שעברה הכנסייה המשיך לגדול במהלך השבוע, ונמצאים בו כעת כ-300 מפגינים, שמסרבים להתפנות מהמקום. בעקבות זאת, החליט אתמול מנהל הכנסייה, הכומר גריים נואלס, לסגור אותה, "בגלל דאגה לבטיחות ולבריאות הציבור". הוא הסביר כי ההחלטה התקבלה "בלב כבד", אולם לנוכח המצב, "לא נותרה ברירה, ואיננו עוד יכולים למלא את מחויבותנו כלפי המתפללים, המבקרים והצליינים". לדבריו, "בסביבה יש מוקדים של אש דולקת, תנורים ומיני דלק, זה מפגע ברור". גם מיסת יום ראשון המתוכננת למחר בוטלה עד להודעה חדשה.

מחאה חברתית עולמית - עוד כותרות:
לפני שבוע - מאות אלפים הפגינו בעולם: רוצים דמוקרטיה אמיתית
מפגיני וול סטריט "כבשו" גם את טיימס סקוור
מחאת האוהלים מתפשטת בארה"ב - מאות נעצרו
מחבקים המחאה: ידוענים תומכים בכיבוש וול סטריט
67% מתושבי ניו יורק תומכים בכיבוש וול סטריט

מאהל מחאה נגד הקפיטליזם מחוץ לקתדרלת סנט פול, לונדון, 16 באוקטובר 2011. רויטרס
בסביבה יש מוקדים של אש דולקת, תנורים ומיני דלק, זה מפגע ברור"/רויטרס

אולם המפגינים במקום לא מתכוונים להתקפל. "ההמפגנה הזו משפיעה על כולם, וכולם צופים בה כעת בבית", הסבירה ל-BBC לוסי, אחת המפגינות. "זה לא סתם עניין של כמה אנשים שהקימו כאן אוהלים, וזה לא תעלול".

גם מעברו השני של האוקיינוס, בניו יורק, נמשכת המחאה שבסיסה בפארק זוקטי בדרום מנהטן, שהמפגינים שינו את שמו ל"כיכר ליברטי". אתמול קיימו מאות ממשתתפי המחאה צעדה לצפון העיר והפגנה ברובע הארלם, ו-30 מהם נעצרו. במשטרה הסבירו כי העצורים חסמו את הכניסה לתחנת משטרה. בצעדה השתתף גם פיט סיגר, זמר הפולק בן ה-92, שאליו נלוו מוזיקאים נוספים.

הפגנת "כיבוש וול סטריט", פילדלפיה, 16 באוקטובר 2011. Alex Brandon, AP
מחנה האוהלים שהוקם בפילדלפיה/AP, Alex Brandon

גם בערים נוספות בארה"ב עומדים עדיין מאהלי מחאה שהוקמו לפני שבוע. במדינת קליפורניה, החלו הרשויות בצעדים לפינוי המאהלים בערים אוקלנד, סן פרנסיסקו וסן חוזה. בשלוש הערים הללו, הודיעה אתמול העירייה למפגינים שהם לא יוכלו להישאר עוד במקומם, היות שהם עוברים על שורה של חוקים הנוגעים לבטיחות ולתברואה. מטעם ראש עיריית אוקלנד, ג'ין קוואן, אף נמסר כי "המפגינים הוכיחו שהם אינם יכולים לשמור על הכיכר במצב בטיחותי ראוי". גם שם, המפגינים נחושים לא להיכנע, וכבר הבטיחו כי אם יפנו אותם - יקימו מחנות אוהלים חלופיים במקומות אחרים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully