וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ניו יורק מאיימת לסגור את "קווי המהדרין"

21.10.2011 / 17:20

בקווים מונהגת מדיניות של צניעות במסגרתה נשים נדרשות לשבת במושבים האחוריים. הדבר הרגיז את הרשויות שמאיימות כעת לסגור את הקווים. ראש העיר בלומברג: "הפרדה בין המינים אסורה"

הרשויות בעיר ניו יורק הודיעו היום (שישי) כי בכוונתן להפסיק את פעילותם של קווי אוטובוס המופעלים על ידי יהודים חרדים בעיר, אם החברה תמשיך לדרוש מנשים לשבת בחלקם האחורי של האוטובוסים. "קווי המהדרין" הללו, שפועלים ברחבי רובע ברוקלין, בו מתגוררת אוכלוסיה חרדית גדולה, זכו בתקופה האחרונה לביקורת ציבורית בעקבות מדיניות הצניעות המונהגת בהם.

הסערה פרצה כאשר החלו להתפרסם סיפוריהן של נשים שהתבקשו לוותר על מקומותיהן ולעבור לסוף האוטובוס בקווי החברה. ראש העירייה מייקל בלומברג התייחס בעצמו לדברים במסיבת עיתונאים שערך ביום רביעי האחרון, באומרו כי הפרדה בין המינים "בוודאי שלא מותרת" בתחבורה הציבורית.

דובר מחלקת התחבורה בניו יורק, סקוט גסטל, אמר כי העירייה פנתה לחברה ודרשה ממנה להבהיר את מדיניותה בנושא, אולם טרם קיבלה תשובות. לדברי אנשי המחלקה, אם יסתבר כי הדרישה להושיב את הנשים מאחור היא חלק מנוהל מוגדר ומוכתב מהנהלת החברה, תהיה בכך הפרה של תנאי הזיכיון בהם היא פועלת, ובמקרה כזה, הזיכיון יבוטל. על אף שחברת האוטובוסים היא פרטית ולא מסובסדת על ידי העירייה, אמרו, היא איננה פטורה מלעמוד בתקנות אי-האפליה המונהגות בעיר.

גם דבורה לאוטר, מנהלת מחלקת זכויות האדם בליגה נגד השמצה, הגיבה לפרשה באומרה כי הארגון "מתנגד למדיניות של הפרדה מגדרית באוטובוסים ציבוריים, המהווה אפליה ואי צדק". מהחברה המפעילה את האוטובוסים, כאמור, טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully