וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים יעתרו: "ביטול ההתפטרות אינו חוקי"

אריאל נוי

17.10.2011 / 5:01

מאבק המתמחים נמשך: אחרי שבית הדין הארצי לעבודה קבע כי ההתפטרות הפרטנית של הרופאים המתמחים איננה חוקית, והחזיר אותם לעבודה, הם יעתרו לבג"ץ בניסיון להפוך את ההחלטה

נציגי הרופאים המתמחים יעתרו הבוקר (שני) לבג"ץ בעקבות החלטת בית הדין הארצי לעבודה כי התפטרותם אינה חוקית. "בית הדין חוקק את חוק יסוד העבודה בכפייה", נכתב בעתירה שתוגש באמצעות עורכת הדין טל קרת, "פסק הדין הינו הלכה ולמעשה יצירתה של עבדות מודרנית".

עוד בנושא:
המתמחים חוזרים לעבודה: "אני עובד בכפייה"
המתמחים: התקדמות קטנה במגעים מול האוצר
צווי מניעה הוצאו לרופאים המתמחים המתפטרים
ליצמן: "אשקול זירוז גיוס רופאים שלמדו בחו"ל"
רמב"ם על סף קריסה: "אנחנו במשבר עמוק ביותר"

"פגיעה בזכויות יסוד"

עוד טוענים הרופאים המתמחים כי "ההחלטה להמשיך ולכפות על העותרים לעבוד בכפייה בניגוד לצו מצפונם האישי מהווה פגיעה אנושה בחירויות ובזכויות יסוד, בין מכוח 'חוק יסוד: חופש העיסוק' ובין מכוח 'חוק יסוד כבוד האדם וחירותו' - ולפיכך אינה חוקית". כמו כן טוענים הרופאים בעתירה כי פסק הדין נוגד את בג"צ אלקו, שקבע כי אין למדינה הזכות להגביל או למנוע התפטרות של בני אדם, חיוניים ככול שיהיו, גם ואולי דווקא כאשר ההתפטרויות האישיות הן מאורגנות. במקביל, היום בבוקר יערכו פגישות נוספות בין נציגי הרופאים לבין אנשי האוצר בניסיון להמשיך את ההידברות בין הצדדים.

ביום רביעי שעבר החליט בית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה לרופאים המתמחים שהתפטרו וקבע שלמכתבי ההתפטרות אין תוקף מכיוון שהם בוצעו בצורה קולקטיבית. בשל כך חויבו המתפטרים לשוב לעבודתם. ממשרד האוצר נמסר בעקבות החלטת בית הדין כי "למרות הפסיקה, בכוונת המדינה להמשיך ולעשות ככל הנדרש על מנת להמשיך ולמצוא פתרונות נוספים לטובת מערכת הבריאות בישראל".

שופטי בית הדין קבעו בהחלטתם כי "משהגענו למסקנה כי המדובר בהתפטרות קולקטיבית שאינה לגיטימית במישור הקיבוצי, הרי שהתפטרות זו אינה תקפה וממשיכים להתקיים יחסי עובד ומעביד, בין הרופאים המתמחים לבין בתי החולים בהם הם מועסקים, כל אחד מהרופאים בבית החולים בו הוא עובד. אשר על כן מכתבי ההתפטרות בטלים ומבוטלים".

יומיים לאחר מכן דווח על התקדמות קטנה במגעים בין הצדדים. לדברי גורמים שהיו מעורבים במגעים, הסכימו נציגי האוצר לדרישת הרופאים להסעות למתמחים, ולמתן יום מנוחה אחד בשבוע. עם זאת, ציינו הצדדים כי לא חלה התקדמות בנושאים המרכזיים שעל הפרק.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully