וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מרגיע: "אין מכשולים או הפרעות לעסקת שליט"

ניר יהב

16.10.2011 / 13:00

דובר התנועה, פאוזי ברהום, הדגיש כי למרות דיווחים על עיכובים שונים העלולים לפגוע בעסקה, חילופי האסירים יתבצע כמתוכנן, בעוד יומיים. "העסקה מתנהלת לפי התכנית", הבהיר

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

חמאס הכחיש את הדיווחים לפיהם יש מכשולים הניצבים בפני השלמת עסקת שליט. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר הבוקר (ראשון) לאתר "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס כי "העסקה מתנהלת לפי התכנית. אין שום מכשולים שמעכבים אותה או מכשילים אותה. אנו מעריכים שהעסקה תבוצע ביום שלישי". בתוך כך, החל הבוקר שירות בתי הסוהר בהליך שחרור האסירים הפלסטינים. האסירים יועברו לכלא קציעות שבנגב ומשם ישוחררו ליעדיהם. חלק מהאסירות ומספר קטן של אסירים יועברו לכלא השרון.

עסקת גלעד שליט - כותרות אחרונות:
אסירים מבתי הכלא נפחא ורמון הגיעו לקציעות
שירות בתי הסוהר פרסם את רשימת המשוחררים
מבצע הלינץ' ברמאללה ישוחרר: "היה צריך להמיתו"
עתירה נגד העסקה: "לא לשחרור סיטונאי של רוצחים"

מוקדם יותר התייחס ראש הלשכה המדינית של הארגון, חאלד משעל, לעסקה אותה הגדיר כ"היסטורית". לדבריו, הנושאים והנותנים הפלסטינים והמצרים הצליחו "לרסק את יסודות המשא ומתן הזהירים של ישראל כדי להשיג את המטרה". בראיון לערוץ טלוויזיה מצרי, הודה משעל כי 40 מתוך האסירים שישוחררו, יגורשו מחוץ לשטחים, וכי יוטלו מגבלות על אסירים שישובו לבתיהם. הוא אמר כי קיווה לשחרר גם את מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ואסירים אחרים, "אך הדבר היה בלתי אפשרי".

משעל אמר כי הוא "מרוצה מאוד" מעסקת שליט משום שהיא תביא לשחרור 35 אסירים בכירים, שישראל סירבה לשחררם, בטענה שרצחו ישראלים רבים. "שמחתי לא תהיה שלמה אלא לאחר שחרור כל האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל. הצלחנו להשיג את המרב בעסקה הזו, כי המשא ומתן עם ישראל היה קשה", הוסיף.

גם בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, שהשתתף במשא-ומתן לגיבוש העסקה, התייחס להתפתחויות האחרונות. בריאיון ליומון הלונדוני "אל-חיאת", אמר א-זהאר כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקש ממנהיגי הארגון לשחרר את גלעד שליט - בתמורה להסרת המצור על רצועת עזה. הוא הוסיף כי "הכוונה הייתה ששליט יועבר לישראל בחינם וללא תמורה - אך חמאס, כמובן, סירב לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully