וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגיני וול סטריט "כבשו" גם את טיימס סקוור

יום ההפגנות הגלובלי נגד הקפיטליזם וחמדנות התאגידים הסתיים בניו יורק, באחת ההפגנות הגדולות עד כה של תנועת "כיבוש וול סטריט". המשטרה עצרה 74 מפגינים שחסמו את התנועה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

יום ההפגנות הגלובלי נגד הקפיטליזם וחמדנות התאגידים ולמען "דמוקרטיה אמיתית" הגיע בשעות הלילה (ראשון) לניו יורק, בהובלת תנועת "כיבוש וול סטריט", כשהפעם "כבשו" אלפי המפגינים יעד חדש: טיימס סקוור, הכיכר המפורסמת במרכז העיר - באחת ההפגנות הגדולות ביותר שקיימו מאז החלו במחאה לפני קרוב לחודשיים.

מחאה גלובלית - עוד כותרות:
אתמול: מאות אלפים הפגינו ברחבי העולם
פועלי כל העולם יתאחדו, ולאחר מכן יכבשו אותו
בשבוע שעבר בניו יורק: 700 מפגינים נעצרו כשחסמו גשר
יוון: עובדי המדינה פתחו בשביתה כללית

הפגנה של קבוצת "כיבוש וול סטריט" נגד הקפיטליזם הגלובלי, טיימס סקוור, ניו יורק, 15 באוקטובר 2011. רויטרס
המפגינים גודשים את טיימס סקוור, הלילה/רויטרס

המפגינים, שבסיסם הוא פארק זוקטי שבדרום העיר, אותו הם מכנים "כיכר החירות", קיימו צעדה עד לכיכר שבמרכז מנהטן, עצרו את התנועה ברחובות, נשאו שלטים וקראו קריאות כגון "החוב הוא עבדות" ו"אנחנו לא אנונימיים יותר". הם התערבבו בקהל האלפים הגודש את רחובות ניו יורק גם בימים רגילים - בליל של אנשי עסקים ותיירים, שרבים מהם תיעדו את המתרחש במצלמותיהם. לפי דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל", בין הצופים מהצד היו שהביעו תמיכה במפגינים, אך היו גם רבים שקראו לעברם קריאות כגון "תשתקו" ו"תמצאו עבודה".

למרות שבסך הכל ההפגנה הייתה שקטה יחסית, נרשמו גם כמה עימותים אלימים בין מפגינים לבין שוטרים. למעלה מ-40 בני אדם נעצרו בכיכר, מתוך 74 בסך הכל נעצרו אתמול בסך הכל ברחבי העיר - מעט יחסית לעימותים קודמים בין המפגינים בעיר למשטרה, שבין היתר עצרה בשבוע שעבר 700 מפגינים שחסמו את גשר ברוקלין.

הפגנה של קבוצת "כיבוש וול סטריט" נגד הקפיטליזם הגלובלי, טיימס סקוור, ניו יורק, 15 באוקטובר 2011. רויטרס
אחד המפגינים/רויטרס

הפגנות דומות נערכו בעוד עשרות ערים ברחבי ארה"ב וקנדה. "אני תיכוניסט, ואני מודאג לגבי העתיד שלי", אמר לרויטרס נתנאל בראון, אחד המפגינים בבירה וושינגטון. "אני עומד להתחיל את חיי כמבוגר בחוב, וזה לא הוגן. מיליוני מתבגרים ברחבי המדינה הולכים להתחיל את עתידם בחוב, בזמן שכל התאגידים מקבלים אספקה של כסף כל הזמן ואף אחד מאיתנו לא יכול להשיג שום דבר מזה".

ההפגנות בארה"ב באו בהמשך למאות הפגנות, בהשתתפות מאות אלפי בני אדם, שנערכו במהלך אתמול ברחבי העולם, מניו זילנד ואוסטרליה דרך אסיה ועד אירופה, במסגרת יוזמת "כבוש את הכיכר" (Take the Square) שנולדה בספרד. אחת ההפגנות הבולטות נערכה ברומא בירת איטליה, שם גדשו את הרחובות כ-100,000 בני אדם וחסמו את התנועה. המפגינים הציתו מכוניות, ניפצו שמשות של חנויות ובנקים והתעמתו עם פקידים, ואילו המשטרה עשתה שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים על מנת לפזרם. לפחות אדם אחד נפצע בעימותים ונזקק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

הפגנה של קבוצת "כיבוש וול סטריט" נגד הקפיטליזם הגלובלי, טיימס סקוור, ניו יורק, 15 באוקטובר 2011. רויטרס
למרות שבסך הכל ההפגנה הייתה שקטה יחסית, נרשמו גם כמה עימותים אלימים בין מפגינים לבין שוטרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully