וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טורקיה תבקש מהאינטרפול צווי מעצר לחיילי המשט"

לפי דיווח בעיתון טורקי, משרד המשפטים באנקרה יפנה לארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, בבקשה להוציא צווי מעצר בינלאומיים ל-"174 החיילים שהשתתפו בהשתלטות על ספינת המרמרה"

האינטרפול בעקבות חיילי צה"ל? התקשורת בטורקיה מדווחת היום (חמישי) כי משרד המשפטים באנקרה יפנה לארגון הבינלאומי לשיטור פלילי, האינטרפול, בבקשה להוציא צווי מעצר בינלאומיים ל-174 חיילי צה"ל, שהשתתפו לטענתו במבצע ההשתלטות על ספינת המרמרה. לפי הדיווח בעיתון הטורקי "בוגון", התובע הכללי באיסטנבול מחמט אקיף אקיצ'י, העביר את רשימת החיילים למשרד המשפטים באנקרה, זאת לאחר שאתמול דווח כי אקיצ'י ביקש להוציא צווי מעצר נגד הישראלים.

עוד בנושא:
המשט לעזה: "הוגשה בקשה לעצור 174 ישראלים"
טורקיה מכחישה: לא אספנו מידע על חיילי השייטת
דיווח: "טורקיה זיהתה 174 חיילים מהמשט לעזה"

בדיווח היום נמסר כי התביעה בטורקיה פנתה בתחילה למשרד החוץ בירושלים על מנת לקבל לידיעה את שמותיהם ופרטיהם המלאים של המעורבים במבצע ושל הבכירים בישראל שהורו על ביצוע ההשתלטות, אולם לאחר שנענתה בשלילה, החליטה התביעה באנקרה לפנות לארגון המודיעין הטורקי בדרישה לבצע את זיהוים. עוד נמסר כי בתביעה הטורקית הכחישו את הפרטים.

בעיתון הטורקי "בוגון" צוין כי "המודיעין הטורקי הצליח להשיג מידע על זהות החיילים האחראים למותם של תשעת האזרחים הטורקים על סיפון המרמרה". הרשימה שהגיעה לכאורה לידי המודיעין הטורקי ואשר פורסמה כבר בחודש שעבר, הועברה לפי הדיווח בעיתון לידי הרשויות בישראל, אולם בירושלים, כך נטען, סירבו להתייחס לנושא. רק לאחר סירובה של ישראל לשתף פעולה, הוחלט במשרד התובע הכללי באיסטנבול להעביר את הרשימה המדוברת לטיפול משרד המשפטים באנקרה ולצרף את הבקשה לאינטרפול להוצאת צווי מעצר בינלאומיים.

לפני כשבועיים הכחיש בכיר בתביעה הכללית של טורקיה כי מנגנון המודיעין הלאומי (MIT) אסף פרטי זיהוי על החיילים, הקצינים והבכירים הישראלים, והרכיב רשימה ובה תמונותיהם. הפרקליט, אטס חסן סוזן, אמר כי IHH - ממארגני המשט - הוא שאחראי לאיסוף הפרטים. סוזן הוסיף כי IHH הגיש את השמות למשרד התובע, במקביל לפרסומים אחרים, לפיהם התובע קיבל את הרשימה מ"גורמי מודיעין טורקיים" - מהם ביקש סיוע, לאחר שדרישתו לקבל את המידע מישראל נענתה בסירוב.

גם IHH עצמו הודיע באחרונה כי הגיש בקשה למשרד התובע, בדרישה להאשים את חיילי השייטת שהשתתפו בפשיטה על המשט - ואת המפקדים ששלחו אותם למשימתם, בגין "רצח בכוונה תחילה, עינויים והגבלת חופש תנועה". בידי IHH נמצאים צילומים של כמה מחיילי השייטת שפשטו על ה"מרמרה", בהם מתועדים הלוחמים כשהם מוטלים פצועים על סיפון האוניה. חלק מהצילומים הופיעו בעיתונות הטורקית מיד לאחר המשט, אך צונזרו כשהופיעו בעיתונות הישראלית ובמרבית פרסומי התקשורת בעולם. צילומים אחרים, טוען IHH, טרם נחשפו ונשמרים בידי אנשי הארגון לקראת גיבוש התביעה. לטענת הארגון, פרטים נוספים נמסרו לידיו על ידי "חיילים ישראלים שחשו אשמה" על מעשי מדינתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully