וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: "הוגשה בקשה לעצור 174 ישראלים"

בתום כמה שבועות של דיווחים סותרים לפיהם הביון הטורקי הרכיב את רשימת החיילים הסופית, הנדרשת כדי לתבוע אותם, היום דווח כי התובע הכללי באיסטנבול הגיש בקשה לעצור את המעורבים

התובע הכללי של איסטנבול פנה למשרד המשפטים באנקרה ודרש להוציא 174 צווי מעצר נגד ישראלים שהיו מעורבים בהשתלטות על המשט לעזה. הדיווח פורסם הערב (רביעי) ברשת CNN בטורקית. מקור רשמי הבקיא בפרטים אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי טרם נודע לו כי התקבלה דרישה שכזו. לא ברור מהדיווח בגין אילו אישומים מדויקים דורשת התביעה באיסטנבול לנפק עבורה את צווי המעצר, ולא נמסר היכן הם יהיו תקפים.

לפני כשבועיים הכחיש בכיר בתביעה הכללית של טורקיה כי מנגנון המודיעין הלאומי (MIT) אסף פרטי זיהוי על החיילים, הקצינים והבכירים הישראלים, והרכיב רשימה ובה תמונותיהם. הפרקליט, אטס חסן סוזן, אמר כי IHH - ממארגני המשט - הוא שאחראי לאיסוף הפרטים. סוזן הוסיף כי IHH הגיש את השמות למשרד התובע, במקביל לפרסומים אחרים, לפיהם התובע קיבל את הרשימה מ"גורמי מודיעין טורקיים" - מהם ביקש סיוע, לאחר שדרישתו לקבל את המידע מישראל נענתה בסירוב.

גם IHH עצמו הודיע לאחרונה כי הגיש בקשה למשרד התובע, בדרישה להאשים את חיילי השייטת שהשתתפו בפשיטה על המשט - ואת המפקדים ששלחו אותם למשימתם, בגין "רצח בכוונה תחילה, עינויים והגבלת חופש תנועה". בידי IHH נמצאים צילומים של כמה מחיילי השייטת שפשטו על ה"מרמרה", בהם מתועדים הלוחמים כשהם מוטלים פצועים על סיפון האוניה. חלק מהצילומים הופיעו בעיתונות הטורקית מיד לאחר המשט, אך צונזרו כשהופיעו בעיתונות הישראלית ובמרבית פרסומי התקשורת בעולם. צילומים אחרים, טוען IHH, טרם נחשפו ונשמרים בידי אנשי הארגון לקראת גיבוש התביעה. לטענת הארגון, פרטים נוספים נמסרו לידיו על ידי "חיילים ישראלים שחשו אשמה" על מעשי מדינתם.

עוד באותו הנושא

טורקיה מכחישה: לא אספנו מידע על חיילי השייטת
ארדואן: "הקשר עם ישראל לעולם לא ישוב למסלולו"
ארדואן לאו"ם: "להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים"
ברק: טורקיה אינה אויב, הגל הזה יעבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully