וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מוכן להיפגש עם אבו מאזן בכל תנאי"

טל שלו, כתבתנו המדינית

11.10.2011 / 1:01

ראש הממשלה נענה בהסכמה להזמנתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לחדש את המשא ומתן עם יו"ר הרשות הפלסטינית. אשטון הוסמכה ע"י שרי החוץ של האיחוד להמשיך במאמצים

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התקשרה אמש (שני) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והזמינה אותו להיפגש עם נציגי הרשות הפלסטינית כדי לחדש את המשא ומתן בין הצדדים. ראש הממשלה אמר לאשטון שהוא מוכן לפגוש את אבו מאזן בכל מקום ובכל תנאי.

עוד על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים:
הקוורטט יזמן את ישראל והפלסטינים לפגישה משותפת
הפלסטינים: ”הפסקת הבנייה בשטחים - תנאי למו”מ”
ישראל מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן

מוקדם יותר היום התקיימה בלוקסמבורג פגישה של 27 שרי החוץ של האיחוד האירופי שבה נידון בעיקר המצב הפוליטי בסוריה. בשולי הפגישה, דנו השרים ביוזמת הקוורטט להתנעת התהליך המדיני במזרח התיכון והסמיכו את אשטון להמשיך במאמצים בנושא.

בתום פגישתם ביום ראשון בבריסל מסרו נציגי הרביעייה הבינלאומית (ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם) כי יזמנו את ישראל והרשות הפלסטינית לפגישה משותפת בימים הקרובים. לפי ההצהרה בתום הפגישה, נציגי הקוורטט דנו בצעדים הנדרשים לעידוד ישראל והרשות לחזור לשולחן המשא ומתן. אשטון הדגישה לאחר הדיון כי היא "מאמינה שהתקדמנו בכיוון חיובי, ונמשיך לשמור על קשר עם נציגי הקוורטט ועמיתים במזרח התיכון במטרה להיפגש ולהניע את המהלך קדימה".

"הפגישה מוכיחה את מחויבות הקוורטט ללוח הזמנים שהוצב בתחילת ספטמבר", הוסיף שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, בתום הפגישה. לפי לוח הזמנים ששורטט בהצהרת הקוורטט בסוף ספטמבר, לאחר נאומו של אבו מאזן באו"ם, נציגי ישראל והרשות היו אמורים להיפגש תוך חודש ממועד ההצהרה, ולהביא הצעות קונקרטיות בשאלת הביטחון והגבולות של הסדר עתידי תוך שלושה חודשים, כשמטרת הקוורטט היא להגיע להסדר קבע עד סוף 2012.

ישראל קיבלה את יוזמת הקוורטט, למרות שהביעה הסתייגויות מסוימות מתוכנו, ואולם ברשות הפלסטינית הביעו בשבועות האחרונים זעם בעקבות ההחלטה על בניית 1,100 יחידות דיור במזרח ירושלים, ואמרו כי הצעד מקעקע את צעדי הקוורטט. בישראל ממשיכים להדגיש בשבועות האחרונים כי בצד הישראלי ישנה נכונות להידברות, ואילו הכדור נמצא בידיו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שממאן לחזור לשולחן המשא ומתן. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ישראל נענתה לפניית הקוורטט והפלסטינים טרם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully