וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ למתמחים: "אל תשברו את הכלים ואת החולים"

אריאל נוי

10.10.2011 / 13:15

שר האוצר הדגיש בשנית כי לא ניתן לפרוץ את ההסכם שנחתם עם משרד האוצר והפציר במתמחים לשוב לשולחן המשא ומתן. "גם אם יש מחלוקת, אין מקום לפגוע בבריאות הציבור"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

שר האוצר יובל שטייניץ קרא היום (שני) לרופאים המתמחים שהודיעו הבוקר על התפטרותם, שלא לפגוע בשלטון החוק ובחולים ולשוב לשולחן המשא ומתן עם משרד האוצר. "אני אומר לרופאים ולמתמחים: עם כל הכבוד למסירות ולמקצועיות, אף אדם בישראל, מוכשר ככל שיהיה, איננו מעל החוק ושלטון החוק ושום כישרון אינה מקנה לבעליו את הזכות לא לכבד הסכמים שהשופטת אמרה שהם חוקיים או צווי מניעה של בתי משפט. זה לא סתם הסכם, אלא עם גושפנקא של בית משפט עליון", אמר שטייניץ במסיבת עיתונאים שערך.

משבר המתמחים - כותרות אחרונות
המדינה לבית הדין: להוציא צווי מניעה למתמחים
הרופאים המומחים: "בתי החולים עוברים למתכונת חירום"
הרופאים המתמחים: "החלטנו להתפטר, יש גבול"

שטייניץ הדגיש את תוספות השכר שקיבלו הרופאים המתמחים במסגרת ההסכם ואמר: "זה טבעי שבכל ארגון עובדים יש קבוצות שקיוו לקבל יותר. אבל אלה טיבם של הסכמי עבודה. אני קורא לרופאים והמתמחים שקיבלו תוספות מאוד משמעותיות - מתמחה עולה בשכר מ-17 ל-23 אלף שקלים ובפריפריה עולה לאזור 27 אלף שקלים בחודש. זה מאוד משמעותי. אפשר שתהיה מחלוקת על כל דבר, אבל בסך הכל כשמדברים על רופאים לאחר ההסכם זה לא שכר נמוך. רופאים עם ותק של 20 שנה בבתי חולים מרווחים לא פחות מראש הממשלה, לא כולל עוד תוספות בעבודה פרטית. לכן אני חושב שגם אם יש מחלוקת אין מקום לפגוע בבריאות הציבור ובחיי החולים".

תומכים במתמחים או במשרד האוצר? או לדבר על זה בפייסבוק

עומס בבית החולים בעקבות כך שמתמחים לא הגיעו היום לעבודה בבית חולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
"אין מקום לפגוע בבריאות הציבור ובחיי החולים". בית החולים רמב"ם, היום/ערן גילווארג

שטייניץ קרא למתמחים "לא לפגוע בחוק, לא לפגוע בשלטון החוק ולא לפגוע בחולים ולסכן חיי חולים. אני קורא להם לחזור ולהידבר. לא ניתן לפרוץ הסכם - כך אמר גם בית הדין, אך כן ניתן למצוא דרכים יצירתיות במסגרת ההסכם, לשפר דברים מסוימים, כולל תוספות שעולות כסף נוסף עבור תמורות מסוימות ואנו מוכנים ללכת בכיוון הזה. אל תשברו את הכלים ואל תשברו את החולים. חזרו להידברות שחבל שהופסקה על ידכם אתמול".

לאחר פיצוץ המשא ומתן עם משרד האוצר, הודיעו הבוקר הרופאים המתמחים כי יממשו את מכתבי ההתפטרות אותם הגישו לפני כחודש. במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, אמר נציג המתמחים ד"ר גבי הרן כי "הקרבנו את היקר לנו מכל. יש גבול. אני וחבריי החלטנו להתפטר. אנו מכבדים את בית המשפט, הרבה יותר מאשר מכבד אותו הממונה על השכר באוצר, אילן לוין. כבר היום נבקש מבית המשפט לא להוציא צווי מניעה או ריתוק. אלו לא הרופאים שהביאו אותנו למצב העגום הזה, זאת המדינה שצריכה לקחת אחריות למעשיה. לא נוכל יותר להיות אחראים ולהתחייב למה יעשו חברינו כי במדינה כזאת שבה בריונים לא מכבדים הסכמים - איש הישר בעיניו יעשה".

בתגובה, פנו משרדי האוצר והבריאות לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה שיוציא צווי מניעה נגד כל הצעדים הארגוניים אותם נוקטים הרופאים המתמחים, ולהצהיר כי מכתבי ההתפטרות של הרופאים לא ייכנסו לתוקפם עד לקיומו של דיון בין הצדדים. בית הדין יערוך בשעה 17:00 דיון דחוף בבקשה. בנוסף באוצר מתכוונים לבקש מהממשלה להפעיל את תקנות לשעת חירום ולהוציא צווי ריתוק למתמחים המתפטרים.

הרופאים המומחים ומנהלי מחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ הודיעו בתגובה להתפטרות המתמחים כי לא ינהלו את בתי החולים במתכונת רגילה ויעברו לפעול במתכונת חירום. במסיבת עיתונאים שערכו, אמרו הרופאים המומחים כי יפעלו "למזער נזקים", אך לא ישובו לעבודה סדירה. באותה מסיבת עיתונאים הודיעו גם נציגי הסטאז'רים לרפואה כי הם לא ימלאו את מקומם של המתמחים שהתפטרו ואילו נציגי הסטודנטים לרפואה הודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully