וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט יזמן את ישראל והפלסטינים לפגישה משותפת

טל שלו, כתבתנו המדינית

10.10.2011 / 0:12

בתום פגישתם בבריסל, החליטו נציגי הרביעייה לזמן את נציגי ירושלים ורמאללה לפגישה בימים הקרובים, כדי לקדם את חידוש המשא ומתן. כרגע לא ידוע היכן תתקיים, או מי יוזמן אליה

נציגי הקוורטט יזמנו את ישראל והרשות הפלסטינית לפגישה משותפת בימים הקרובים - כך מסרו אמש (ראשון) שליחי הרביעייה הבינלאומית (ארה"ב, רוסיה, האיחוד האירופי והאו"ם) בתום פגישתם בבריסל, שנועדה לקדם המהלך להתנעת המשא ומתן בין ישראל והרשות. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה שהקוורטט "ייצור קשר עם הצדדים ויזמין אותם להיפגש בימים הקרובים". בשלב זה לא נמסרו פרטים נוספים באשר למיקום הפגישה, התכנים שיעלו בה או הדרגים שיוזמנו להשתתף בה.

עוד על המאמץ הפלסטיני להכרה
מועצת אונסק”ו המליצה: לקבל הרשות הפלסטינית כחברה
נתניהו דחק בפנטה: שכנע את אבו מאזן לחדש המו”מ
אבו מאזן: ”טורקיה יכולה למלא תפקיד במשא ומתן”

הילרי קלינטון, קתרין אשטון, טוני בלייר ובאן קי מון. רויטרס
יצליחו להתניע את המשא ומתן? נציגי הקוורטט/רויטרס

לפי ההצהרה בתום הפגישה, נציגי הקוורטט דנו בצעדים הנדרשים לעידוד ישראל והרשות לחזור לשולחן המשא ומתן. שרת החוץ אשטון הדגישה כי היא "מאמינה שהתקדמנו בכיוון חיובי, ונמשיך לשמור על קשר עם נציגי הקוורטט ועמיתים במזרח התיכון במטרה להיפגש ולהניע את המהלך קדימה".

"מחויבים ללוח הזמנים"

"הפגישה מוכיחה את מחויבות הקוורטט ללוח הזמנים שהוצב בתחילת ספטמבר", הוסיף שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, בתום הפגישה. לפי לוח הזמנים ששורטט בהצהרת הקוורטט בסוף ספטמבר, לאחר נאומו של אבו מאזן באו"ם, נציגי ישראל והרשות היו אמורים להיפגש תוך חודש ממועד ההצהרה, ולהביא הצעות קונקרטיות בשאלת הביטחון והגבולות של הסדר עתידי תוך שלושה חודשים, כשמטרת הקוורטט היא להגיע להסדר קבע עד סוף 2012.

ישראל קיבלה את יוזמת הקוורטט, למרות שהביעה הסתייגויות מסוימות מתוכנו, ואולם ברשות הפלסטינית הביעו בשבועות האחרונים זעם בעקבות ההחלטה על בניית 1,100 יחידות דיור במזרח ירושלים, ואמרו כי הצעד מקעקע את צעדי הקוורטט. בישראל ממשיכים להדגיש בשבועות האחרונים כי בצד הישראלי ישנה נכונות להידברות, ואילו הכדור נמצא בידיו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שממאן לחזור לשולחן המשא ומתן. מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ישראל נענתה לפניית הקוורטט והפלסטינים טרם".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully