וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לחיי יהודי בגדד שפרטיהם פורסמו בוויקיליקס"

אתר חדשות בארה"ב דיווח כי השגרירות האמריקאית בעירק פועלת להגליית היהודים שעוד מתגוררים במדינה לאחר ששמותיהם פורסמו במסמכי ויקיליקס בחודש שעבר. "בראש מעייננו להגן על ביטחונם"

שגרירות ארצות הברית בעירק פועלת בשיתוף עם כומר אנגליקני מקומי כדי להגלות את היהודים אשר עדיין מתגוררים בבגדד, לאחר ששמותיהם של היהודים המקומיים הופיעו במסמכים שפורסמו בסוף החודש שעבר באתר ויקיליקס. "שגרירות ארצות הברית מנסה נואשות להגלות אותם", הסביר הכומר קאנון ווייט. עם זאת, עד כה, רק יהודייה אחת – שעל פי מסמכי ויקיליקס משמשת כאשת סוד של השגרירות האמריקאית – הביעה נכונות להגר לארצות הברית.

"מרביתם מעוניינים להישאר", הסביר ווייט, "המבוגרים יותר מסרבים לעזוב. הם אומרים: 'אנחנו עירקים. למה עלינו לעזוב? עדיף לנו למות על אדמת עירק'". לדבריו, "הזהרנו את היהודים מהסכנה האורבת להם ואמרנו להם שאנחנו רוצים שיעזבו. מעולם לא רציתי שהיהודים יעזבו את עירק, הם שייכים לכאן". השגרירות האמריקאית הדגישה כי תפעל להבטיח את ביטחונם של היהודים בבגדד, אשר שמותיהם הופיעו במסמכים שהודלפו לרשת. כמו כן, הציעה השגרירות לסייע ליהודים שיהגרו מבגדד בשיכונם מחדש. "בראש מעייננו להגן על היהודים שביטחונם נמצא בסיכון בעקבות פרסום שמותיהם", נמסר מהשגרירות, "אנחנו פועלים על מנת להבטיח שהם יישארו בטוחים".

השגרירות גינתה את פרסום המסמכים על ידי ויקיליקס. "פרסום שמותיהם של אנשים שצוטטו בשיחות ביטחוניות מעמיד את חייהם בסיכון", נמסר בהודעה מטעמה. גם ווייט גינה את פרסום השמות. "כיצד הם יכולים לעשות משהו טיפשי שכזה?", תהה, "האם הם אינם מבינים שמדובר בעניין של חיים ומוות?". מאתר ויקיליקס סירבו להגיב לידיעה שפורסמה באתר חברת העיתונות האמריקאית " McClatchy".

אחד המסמכים שפורסמו בידי ויקיליקס חשף את התנאים להם זוכים חברי הקהילה היהודית בבגדד מאז הפלת משטרו של סדאם חוסיין ב-2003. "היהודים בעירק אינם נמנים על עתידה של עירק כמדינה", כתב מחבר המסמך, "אין להם ילדים והם אינם תורמים בשום אופן לעירק. הם יישארו בעירק, מסתתרים במרכז מדינה שמרביתה אזרחיה אינם מקבלים אותם". המסמך פרסם פרטים ביוגרפיים על כל אחד מתשעת היהודים, שעל פי מחבר המסמך בודים סיפורים על הקהילה היהודית בבירת עירק. טווח הגילאים של היהודים המוזכרים במסמך נע בין 40 ל-82. אחד מהם היגר לישראל ואחר הלך לעולמו – כך שכיום נשארו שבעה יהודים בקהילה.

על קהילות יהודיות ברחבי העולם:
ארה”ב: נחתם צו המונע סופית את איסור ברית המילה
הלם ברומא: חבר הקהילה היהודית נדקר למוות
היו גם זמנים אחרים: על יהדות מצרים של פעם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully