וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "בשבוע הבא נטיל סנקציות על דמשק"

ניר יהב

7.10.2011 / 10:08

יועצו של נשיא טורקיה עבדוללה גול הבהיר כי אין משמעות לתמרונים הצבאיים שעורכת אנקרה בסמוך לגבול הסורי. עם זאת, הוא הוסיף כי אנקרה "לא תשתוק נוכח הדברים שעושה השלטון לעם"

טורקיה מאיימת לתקוף את סוריה? ארשאד הורמוזלו, יועצו הבכיר ביותר של נשיא טורקיה עבדוללה גול, אמר היום (שישי) כי אין משמעות פוליטית לתמרונים האחרונים של צבא טורקיה בסמוך לגבול עם סוריה, אך באותה נשימה הבהיר כי ארצו "לא תשתוק לנוכח מה שהשלטונות הסורים עושים נגד בני העם הסורי". הורמוזלו אמר את הדברים לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון.

המתיחות בין דמשק לאנקרה - כותרות אחרונות:
ארדואן עולה להתקפה: "נטיל עיצומים על סוריה"
אבו מאזן: "טורקיה יכולה למלא תפקיד במשא ומתן"
ארדואן עולה להתקפה: "נטיל עיצומים על סוריה"

יועצו של הנשיא הטורקי אמר כי לפי מה שידוע לו, עד כה נהרגו בסוריה 2,900 בני אדם, "דבר המכעיס את העולם כולו, ובעיקר את טורקיה השכנה". לדבריו, אי אפשר לשתוק על דבר כזה: "הממשלה תציג סנקציות ברורות, ואיני רוצה לפרט בשלב זה אודות הסנקציות, שיפגעו בממשל הסורי ולא בעם הסורי. נכריז עליהן בשבוע הבא".

רוסיה וסין הטילו השבוע וטו במועצת הביטחון של האו"ם על גינוי סוריה נוכח האלימות הננקטת כלפי המתנגדים למשטר. מועצת הביטחון דנה בהצעה לגינוי שעשוי היה להוביל להטלת סנקציות על משטרו של בשאר אסד, שיזמה צרפת, בשיתוף עם גרמניה בריטניה ופורטוגל. רוסיה וסין היו המתנגדות היחידות למהלך מבין 15 החברות במועצת הביטחון. תשע מהן הצביעו בעד היוזמה, וארבע מהחברות, ברזיל, דרום אפריקה, הודו ולבנון, נמנעו.

"וושינגטון זועמת על כך שההחלטה בנוגע לסוריה לא עברה", אמרה בתגובה שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס. "הגיע הזמן שמועצת הביטחון תאמץ סנקציות ממוקדות וחריפות נגד משטרו של הנשיא אסד", הוסיפה רייס, והדגישה עוד כי "המשבר בסוריה יישאר על שולחנה של מועצת הביטחון. לא ננוח עד שהמועצה הזאת תישא באחריות המוטלת עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully